Gå til innhold
Arkivverket

Barna etter Peter Tørrisen og Ingeborg Gåsvatn i Hadsel


Steinar Lumholtz-Rønne Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Hei!  Jeg husker ikke alle ganger  hva jeg har foretatt meg for lenge siden.  Har muligens spurt om dette tidligere men gjentar en gåte som jeg håper tastaturdetektivene her kan hjelpe til med.  Personen er kjent og det er Sara Marie Pettersdatter født i 1879 i Hadsel.  Den andre og siste opplysningene om Sara Marie er at hun dukker opp og er i live ved søsteren Petra Johanna Ovesens død i Trondheim i 1948.  Da er hun 69 år gammel. Om hun deltar i begravelsen eller bare får tatt med navnet sitt i dødsannonsen vites ikke men hun står der kryptisk som "Marie - søster" .  De som lever i dag av slekten i Hadsel og Vesterålen vet knapt nok om hennes eksistens og de som vissste noe er for lengst død.  Det finnes ikke opplysninger om hva som var hennes etternavn i 1948 eller om hun skrev seg som Sara Marie eller bare  brukte  Marie til hverdags.  Da blir det vanskelig å finne hvor hun endte sine dager og om hun hadde familie.  Er det noen som har stalltips?

Endret av Kaiser
Ufullstendig setning på slutten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Kaiser skrev:

Hei!  Jeg husker ikke alle ganger  hva jeg har foretatt meg for lenge siden.  Har muligens spurt om dette tidligere men gjentar en gåte som jeg håper tastaturdetektivene her kan hjelpe til med.  Personen er kjent og det er Sara Marie Pettersdatter født i 1879 i Hadsel.  Den andre og siste opplysningene om Sara Marie er at hun dukker opp og er i live ved søsteren Petra Johanna Ovesens død i Trondheim i 1948.  Da er hun 69 år gammel. Om hun deltar i begravelsen eller bare får tatt med navnet sitt i dødsannonsen vites ikke men hun står der kryptisk som "Marie - søster" .  De som lever i dag av slekten i Hadsel og Vesterålen vet knapt nok om hennes eksistens og de som vissste noe er for lengst død.  Det finnes ikke opplysninger om hva som var hennes etternavn i 1948 eller om hun skrev seg som Sara Marie eller bare  brukte  Marie til hverdags.  Da blir det vanskelig å finne hvor hun endte sine dager og om hun hadde familie.  Er det noen som har stalltips?

 

Hemneslekt

Petra Johanna Ovesen f Pettersen

Kvinne 1883 - 1948  (65 år)

 

Personlig informasjon    |    Media    |    Kilder    |    Hendelseskart    |    Alle    |    PDF

 

  • Navn Petra Johanna Ovesen f Pettersen 
    Født 1883  NO, Sortland Finn alle personer med hendelser på dette stedet  [1
    Kjønn Kvinne 
    Død 1948  ST, Trondheim Finn alle personer med hendelser på dette stedet  [1
    Gravlagt 1948  ST, Trondheim, Lademoen Kirkegård Finn alle personer med hendelser på dette stedet  [1
    Person ID I152594  Hemneslekt
    Sist endret 15 Sep 2017 
     
    Far Petter Tørrisen 
    Mor Ingeborg Larsdtr. Gaasvand Hermundsli,   f. 28 Des 1841, MR, Rindal Finn alle personer med hendelser på dette stedet,   d. 1918, NO, Hadsel Finn alle personer med hendelser på dette stedet  (Alder 76 år) 
    Gift J  [1
    Famile ID F52883  Gruppeskjema  |  Familiediagram
     
    Familie Anton Johan Owesen,   f. 28 Sep 1882, NO, Bø i Vesterålen Finn alle personer med hendelser på dette stedet,   d. 1978, Oslo Finn alle personer med hendelser på dette stedet  (Alder 95 år) 
    Gift J  [1
    Barn 
      1. Leiv Asbjørn Owesen,   f. 13 Aug 1914, ST, Trondheim Finn alle personer med hendelser på dette stedet,   d. 1985, Oslo Finn alle personer med hendelser på dette stedet  (Alder 70 år)
    + 2. Solveig Sundberg f Owesen,   f. 31 Des 1915, ST, Trondheim Finn alle personer med hendelser på dette stedet,   d. 01 Mar 2001, ST, Trondheim, St. Olavs Hospital Finn alle personer med hendelser på dette stedet  (Alder 85 år)
      3. Arne Harald Owesen,   f. 26 Nov 1920, ST, Trondheim Finn alle personer med hendelser på dette stedet,   d. 2010, SF, Eid, Bryggja Finn alle personer med hendelser på dette stedet  (Alder 89 år)
    Sist endret 10 Nov 2017 
    Famile ID F45833  Gruppeskjema  |  Familiediagram

http://www.hemneslekt.net/getperson.php?personID=I152594&tree=Hemne

 

Kanskje du kan endre til fullt navn? :-)

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fødselsdatoen til Sara Marie?

 

 

Sara Marie Pettersdatter icn_world.gif?1449694298

Engelsk (standard): Marie Thoresen (Pettersen)
Kjønn: Kvinne
Født: 1879 
Frøskeland, Hadsel, Nordland, Norge
Nærmeste familie:

Datter av Petter Tørrisen og Ingeborg Larsdatter Gåsvatn 
Søster av Theodor Andreas Pettersen; Husmor Petra Johanna Ovesen og Sevald Martin Pettersen 
Halvsøster av Anna Lavina Hannibalsdatter 

Lagt til av: Steinar Gulbrandsen 9. desember 2015
Administrert av: Steinar Gulbrandsen

https://www.geni.com/people/Sara-Pettersdatter/6000000038473961111

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.