Gå til innhold
Arkivverket
Eldbjørg Lyngstad

Hvor ble det av Ingeranna Kirstina f. 1872 i Beitstad, Nord-Trøndelag?

Recommended Posts

Eldbjørg Lyngstad

Jeg har prøvd flere ganger å finne ut hva som skjedde med søster til min oldemor. De var en søskenflokk på seks, tre jenter og tre gutter. Jeg kjenner skjebnen til fem av dem, men den nest yngste, Ingeranna Kirstina, har jeg ikke funnet etter f.t. 1875. Dåpsbarn nr 30: https://media.digitalarkivet.no/view/2495/16095/72

1875: http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=187 Her er hun skrevet som Kjerstine f. 1871. 

Foreldre var husmann Kornelius Petersen Tørringplass og Ingeborg Anna Anfindsdatter. De fikk en sønn til i 1878, og i 1880 døde Ingeborg Anna. Jeg har tenkt at Ingeranna Kirstina (Kjerstine) kanskje kom til andre i forbindelse med at mora døde. Den yngste broren vokste i hvertfall opp hos faren, og fikk siden også ei stemor.

Endret av Eldbjørg Lyngstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Legger inn ditt tidligere tema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Eldbjørg Lyngstad

Takk for den lenken. Jeg har ikke vært mye på dette forumet de seinere år, så er ikke så kjent med hvordan en finner det gamle. Men spørsmålet er like uløst som den gang. Det er jo så mange måter en kan skrive navnet hennes på, men ut fra f.t. 1875 brukte de Kjerstine. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.