Gå til innhold
Arkivverket

Anne Marie Olsen fra kolbjørnsvik/øystad


Caroline Garcia
 Del

Recommended Posts

Trenger sårt hjelp til å finne foreldrene til Anne Marie. 

Hun giftet seg med Anton Emil Olsen fra Hanto(Holt sogn) De flyttet til Tvedestrand sogn sammen.

Ble enke i 1896

Hun skal være født 1.7- 1859 i øystad eller kolbjørnsvik.

Fikk to barn med Anton Emil 

-Olaf i 1893

- Laura Emilie i 1895

 

 

Jeg finner flere Anne Marie men ingen er født 1.juli, kan dette være feil? Jeg kan heller ikke finne vielsen til Anne Marie og Anton Emil.

Hadde satt stor pris på all hjelp, da det er kun dette jeg mangler til en stor slektsbok som jeg hadde håpet å kunne gi bort til jul :)

 

mvh Caroline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, har endret navn nå :)

 

Tusen takk for lenker! Nå vet jeg litt mer om hvor Olaf reiste ihvertfall. 

 

Men jeg vet fortsatt ikke noe om moren. Føler jeg har kikket i alle kirkesogn hun har tilhørt 3ganger, uten å bli særlig klokere. Jeg har registrert to etternavn og det ene er Emilsdatter og Strømmen, men vet ikke om dette er samme Anne Marie! 

 

Jeg har dessverre ikke så mange lenker, da jeg bare skriver alt ned for hånd... Men skal se hva jeg finner selvfølgelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk! Å nå ble jeg så glad! Da blir boken komplett likevel da :) 

 

Hva betyr de siste sifferne til høyre på Laura Emilie sin dåp forressten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Caroline Garcia skrev:

Trenger sårt hjelp til å finne foreldrene til Anne Marie. 

Hun giftet seg med Anton Emil Olsen fra Hanto(Holt sogn) De flyttet til Tvedestrand sogn sammen.

Ble enke i 1896

Hun skal være født 1.7- 1859 i øystad eller kolbjørnsvik.

Fikk to barn med Anton Emil 

-Olaf i 1893

- Laura Emilie i 1895

 

 

Jeg finner flere Anne Marie men ingen er født 1.juli, kan dette være feil? Jeg kan heller ikke finne vielsen til Anne Marie og Anton Emil.

Hadde satt stor pris på all hjelp, da det er kun dette jeg mangler til en stor slektsbok som jeg hadde håpet å kunne gi bort til jul :)

 

mvh Caroline

 

Hun var ikke født 1.7.1859.

Hun var f 7.1.1859.Det kan man se av dåpen til Laura Emilie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Ann-Mary Engum said:

 

Hun var ikke født 1.7.1859.

Hun var f 7.1.1859.Det kan man se av dåpen til Laura Emilie.

 

Hehe, ja huff! Skikkelig bommert av meg det der. Skjønner ikke hvordan jeg kan være så fjern. Jeg har jo egentlig hatt riktig dame hele tiden! 

 

Tusen hjertelig takk for all hjelp! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#16 Anne Marie ble født 7.januar 1859 iflg. begge barnas dåp. Det står 1859.1.7, men legg merke til farens fødsesdato 1864.9.18. Det er ikke 18 månder i et år. Datoen leses baklengs.

 

Endret av Berit Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vet jo egentlig at den leses baklengs, må ha vært skikkelig trøtt den dagen jeg fant den, også ikke tenkt på det siden! Skikkelig teit, gjør aldri den feilen igjen ihvertfall ;) 

 

Så snilt av deg å finne alt dette til meg :) Nå har jeg alt for resten av boka! Kjedelig å gi fra meg en så utfyllt bok med fire slekts deler helt tilbake til 1600 tallet, hvorav den ene hadde manglet. Men nå slipper jeg det! 

 

Takk for det, håper svigers blir fornøyd! Har aldri lagt så mye jobb i en julegave før ihvertfall :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.