Gå til innhold
Arkivverket

Hvor skal jeg lete etter farfar Ole Næss?


Roger reppaunet
 Del

Recommended Posts

Leter etter min farfar Ole næss, f. 1/2 1907, Inderøy , og det eneste jeg klarer å finne er bekreftelse på at han var sjømann og født 1907,  1.feb., og døde i16/2 1947. Det jeg vet er at han druknet ett eller annet sted under fiske. Og minnes at jeg har lest en liten avis artikkel om hendelsen. Skulle gjerne hatt kunnskap om hvor dette skjedde, også hvor han seilte som sjømann. Har funnet ut at han seilte under hele krigen, men det er jo bare 5 år.

Endret av Roger reppaunet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva het din farfar,og hvor var han født?

Det er lurt å legge inn det du vet.

 

Kan være lurt å endre tematittelen til noe mere informativt.

"Hvor skal jeg lete" forteller ingenting om den personen du trenger hjelp med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde han på Inderøy når han var hjemme fra sjøen?

Har du sjekket dødsannonser i aviser for området for datoer omkring 16/2-1947?

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lykkes å komme videre, det jeg prøver å finne ut er hvor han druknet, og hvilken avis dødsfallet/drukningen ble omtalt. Finner heller noen spor etter hvile båter/skip han jobbet på i tidsrommet før krigen. Under krigen var han mannskap på M/S Braga .

mønstret på i mars 1940, og mønstret av i desember 1945.

men det er tiden , spesielt før 1945 jeg leter etter, og selvsagt de 2 årene etter før han druknet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg finner ikke gravstedet, jeg vet det har vært en gravstein der, men det er jo stor sannsynlighet for at han aldri ble funnet siden forliset skjedde i kuling, og i havgapet.så hva er skikk og bruk for de som døde på havet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.