Gå til innhold
Arkivverket

Hvor er disse bildene tatt?


Tor Amundsen
 Del

Recommended Posts

Fire bilder funnet i gammelt album. Dommeren som vises på det ene bildet er Fritz Amundsen som var min farfar. Det er det eneste jeg vet om bildene. Minner om et dalføre på Østlandet, men jeg vet ikke hvor, ikke hvem som spilte eller hva slags kamp. Mye folk og så på i alle fall. Jeg er altså ute etter å finne ut dette. Håper noen kjenner seg igjen.

5a154cb11c3a9_FB_IMG_1455602909829(1).jpg.2b31269a3c5a59f7531594561024a385.jpgFB_IMG_1455602899947.jpg.9f8072f2298b7aecee9701f49c0afbbd.jpgFB_IMG_1455602890764.jpg.628c583cd2cc20f2bee54641e077f07f.jpgFB_IMG_1455602883036.jpg.82746d916365ef44e815d77f0fa61ae7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynset stadion eller Nytrømoen som det også kalles, er en mulighet. I så fall er bildet tatt mot nord, man er på sørsida av Glomma og ser mot de store oppdyrkede liene nord for elva. Dette gjelder bilde nr 1. Men hvis de andre er tatt samme sted, blir jeg mer usikker.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde nr.1 og nr.4 er åpenbart tatt ved samme bane. Skjulet med skråtak bak målet på bilde 4 er identisk med skjulet bak cornerpunktet diagonalt over banen i forhold til  der fotografen står på bilde nr.1. 

 

IM

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er oppvokst på Voss, og mente det måtte være derfra. Jammen fant vi eksakt samme bilde som bilde nr. 2 over ( litt mindre utsnitt) på s. 124 i boka Ålmenn Skoge for Voss, bind 2. Bildetekst: Fra 3. Runde i NM -cup 1946 på idrettsplassen. Voss - Kjelsås 2 - 1

Endret av Marianne Holck
  • Liker 5
  • Takk 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marianne Holck skrev:

Min mann er oppvokst på Voss, og mente det måtte være derfra. Jammen fant vi eksakt samme bilde som bilde nr. 2 over ( litt mindre utsnitt) på s. 124 i boka Ålmenn Skoge for Voss, bind 2. Bildetekst: Fra 3. Runde i NM -cup 1946 på idrettsplassen. Voss - Kjelsås 2 - 1

 

Det er det mest utrolige blinkskuddet jeg har sett på lenge!!!!

Viser noe av kompetansen dette forumet har.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 23.11.2017 den 14.24, Hans Martin Fagerli skrev:

Tynset stadion eller Nytrømoen som det også kalles, er en mulighet. I så fall er bildet tatt mot nord, man er på sørsida av Glomma og ser mot de store oppdyrkede liene nord for elva. Dette gjelder bilde nr 1. Men hvis de andre er tatt samme sted, blir jeg mer usikker.

 

 

 

På 23.11.2017 den 16.52, Marianne Holck skrev:

Min mann er oppvokst på Voss, og mente det måtte være derfra. Jammen fant vi eksakt samme bilde som bilde nr. 2 over ( litt mindre utsnitt) på s. 124 i boka Ålmenn Skoge for Voss, bind 2. Bildetekst: Fra 3. Runde i NM -cup 1946 på idrettsplassen. Voss - Kjelsås 2 - 1

Takker så mye for innspill. Ser jo ut til at mysteriet er løst. Utrolig. Jeg har forsøkt alle kanaler på nettet, i alle fall de jeg kjenner. Så kom jeg plutselig på dette. Har tatt kontakt med Voss fotball for å få den endelige bekreftelsen. 1946 var Voss beste år i cupen noen gang. De kan jo dermed sitte på noe historie. 

Jeg tenkte Nord-Østerdalen sjøl pga. all furua. :-)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.