Gå til innhold
Arkivverket

Kongbrev Ferder fyr


Tor A. Wølner.
 Del

Recommended Posts

I desember 1696 fekk Jacob Wølner frå Drammen løyve i Kongebrev til å sette opp og drive det første fyret på Færder. Fyrdrifta startet på våren 1697 og var ei kolfyrt smidd fyrgryte som stod rett på fjellet på toppen av øya Store Færder. Kan dere hjelpe meg å finne ut om dette kongebrevet eksisterer i arkiverket i dag, eller om innholdet er referert. Hvis det finnes håper jeg det er mulig å få en skanna kopi eller et bilde? Vennlig hilsen Tor Arne Wølner

Endret av Tor A. Wølner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Tor A. Wølner. skrev:

TAkk skal du ha. Men jeg får beskjed om å legge inn en engangskode for å laste det ned. Hva gjør jeg med det?

 

Du skal fritt kunne høyreklikke på bildet og lagre det på din PC.

 

Kan du eventuelt forklare nøyaktig hva du gjør som leder til beskjeden om å legge inn engangskode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klikker på knappen for å laste ned pdf. Da får jeg først beskjed om å logge inn. Så logger jeg inn og får deretter et skrivefelt som ønsker en engangskode.  Hvem tenker vel på høyreklikk og nedlasting som bilde, når det er enn knapp for pfd :-)  Takk skal du ha. Da ble bildet en fin PDF fil etter nedlasting og åpning i Adobe Akrobat. Hilsen Tor Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tor A. Wølner. skrev:

Jeg klikker på knappen for å laste ned pdf. Da får jeg først beskjed om å logge inn. Så logger jeg inn og får deretter et skrivefelt som ønsker en engangskode.  Hvem tenker vel på høyreklikk og nedlasting som bilde, når det er enn knapp for pfd :-)  Takk skal du ha. Da ble bildet en fin PDF fil etter nedlasting og åpning i Adobe Akrobat. Hilsen Tor Arne

 

Fint at du fikk lagra bildet.

 

Det virker som om du har aktivert to-faktor-autentisering for brukerkontoen din. Det er et sikkerhetsnivå som Digitalarkivet ikke krever av vanlige brukere, så hvis du ikke har bruk for det og/eller ikke vet hvordan du skal bruke det, kan det være riktig å deaktivere det. Send en forespørsel til digitalarkivet@arkivverket.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.