Gå til innhold
Arkivverket

Mangler fol 529 i Jæren og Dalane sorenskriveri, 5/50BA/L0014: SKIFTEPROTOKOLL, 1763-1766?


Cecilie Simon
 Del

Recommended Posts

Jeg har etterlyst skiftet etter Salomon (Jødelsen) Skadberg.

Det kan se ut som det mangler sider (i alle fall fol 529)i den skannede utgaven, stemmer det?

 

Cecilie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det for det første blitt feil i sidetallsindekseringa, fordi 523 er benyttet to ganger i den originale folieringa. Dette er rettet nå.

 

Dernest kan jeg konstatere at oppslaget folio 528b-529a mangler på mikrofilmen som ligger til grunn for skanninga. Det er grunn til å tro at oppslaget virkelig eksisterer, og at det ikke er en folieringsfeil, men siden protokollen oppbevares i Stavanger, har jeg ikke anledning til å undersøke dette selv.

 

Jeg anbefaler deg å henvende deg til post@arkivverket.no og be om en kopi. På sikt vil vi få supplert Digitalarkivet med et bilde av folio 528b-529a, men jeg kan ikke nå si når det vil bli prioritert. Nå er vi i alle fall oppmerksomme på mangelen, takket være din melding her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.