Gå til innhold
Arkivverket

Thorvald Thoresen Stavanger


Ragnhild Marie Solvoll
 Del

Recommended Posts

Kan noen hjelpe meg og finne foreldrene eller hvor Thorvald Thoresen er født. Det eneste jeg vet er at han døde 1955. Begravet 4. oktober 1955 Lagård gravlund Stavanger.

Han var gift med SolveigTherese Erland f. 26. oktober 1904. Døde 8. april 2008. Begravet 15. april 2008 Lagård gravlund. Hilsen Ragnhild Solvoll-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, solvoll skrev:

Kan noen hjelpe meg og finne foreldrene eller hvor Thorvald Thoresen er født. Det eneste jeg vet er at han døde 1955. Begravet 4. oktober 1955 Lagård gravlund Stavanger.

Han var gift med SolveigTherese Erland f. 26. oktober 1904. Døde 8. april 2008. Begravet 15. april 2008 Lagård gravlund. Hilsen Ragnhild Solvoll-

 

Kanskje du kan endre visningsnavnet solvoll til ditt fulle navn?

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrient å finne noe om denne Thorvald Thoresen.

Vielsen til han og SolveigTherese  bør vel  finnes i en eller annen kirkebok.

Vet du om de hadde barn?

 

Finner 12 stk med etternavnet Thoresen på Lagård.

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at Torvald står med feil fødselsår i 1910.Men datoen stemmer.

 

  • Tellingsår: 1910
  • Kommune: Fauske
  • Kommunenummer: 1841
  • Navn på bosted: Jakobsbakken

Antall personer registrert på bostedet: 311. Trykk på tidslinje.gif for å se på tidslinjen for personen.
 

 

(utdrag)

 

Ole Thoresen Molselven hf g Grubearbeider 08.07.1876 Molselven  
  Henriette Thoresen hm g   10.03.1872 Torken!!  
  Thorval Thoresen s     10.06.1910 Raen@Roen  
  Inga Johana Toresen d     10.10.1907 Ofoten  
  Bernhart Kristian Toresen* s     07.02.1909 t  
  !! Toresen* s     18.09.1910 t

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1910&knr=1841&kenr=001&bnr=0001&lnr=00

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville lagt inn en forespørsel på Arkivverkets forum om oppslag i dødsfallsprotokoll for Stavanger 1955. Den er sperret for innsyn for publikum, men Statsarkivet i Stavanger skal ha den: https://media.digitalarkivet.no/view/78632/190. Da ville vi kanskje være et steg nærmere. Problemet er at vi har to stk Solveig født på samme dato, som skal ha vært gift med Thorvald, som døde allerede i 1955 - hvis det nå er han som gifter seg i 1943....! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ann-Mary Engum. Tusen hjertlig takk for alle opplysningene. Her fikk jeg mye og arbeide med. Jeg har lett og lett i kirkebøkene i Stavanger men har ikke funnet Thorvald. Prøver og hjelpe min svigerdatter. Kan navnet til hans far være Ole Tømesen,  ekteskap mellom Thorvald og Solveig i St. Johannes kirke 11. 9 1943.  Skal prøve og forandre visningsnavnet til Ragnhild Solvoll. Hilsen Ragnhild Solvoll

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, solvoll skrev:

Ann-Mary Engum. Tusen hjertlig takk for alle opplysningene. Her fikk jeg mye og arbeide med. Jeg har lett og lett i kirkebøkene i Stavanger men har ikke funnet Thorvald. Prøver og hjelpe min svigerdatter. Kan navnet til hans far være Ole Tømesen,  ekteskap mellom Thorvald og Solveig i St. Johannes kirke 11. 9 1943.  Skal prøve og forandre visningsnavnet til Ragnhild Solvoll. Hilsen Ragnhild Solvoll

 

Navnet til faren var Ole Toresen.

Se telling 1910 i # 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men enig med Grethe i at det å avklares om det er riktige folka som er funnet.

Bruden som giftet seg med Torvald Ferdinand Toresen  het kun Solveig.

 

Du skrev at kona til Thorvald Thoresen het Solveig Therese.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper min svigerdatter så jeg har ikke det store overblikket. På gravminner disnorge, gravsted Lagård gravlund Stavanger står det, Solveig Therese Erland. Navnet Erland må være fra 2. ekteskap. Hilsen Ragnhild Solvoll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, solvoll skrev:

Hjelper min svigerdatter så jeg har ikke det store overblikket. På gravminner disnorge, gravsted Lagård gravlund Stavanger står det, Solveig Therese Erland. Navnet Erland må være fra 2. ekteskap. Hilsen Ragnhild Solvoll.

 

Vet du at Solveig var gift to ganger? Hva het ektemann nr 2? Men hvor er mellomnavnet Therese fra? 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I adressebok for Stavanger 1977 finner jeg Solveig Therese Erland bosatt i Kaisegata 4 - se nedenfor:  

 

Solveig T. Erland, frue, bor også i Kaisegt. 4 i adressekalender for Stavanger 1968-69. 

 

I adresseboka 1961 finner jeg en Solveig Erland bosatt på adresse Buøy Ring 45. På samme adresse finner jeg en Øistein Erland, elektriker. - se nedenfor:

 

http://www2.stavanger.kommune.no/Tilbud-tjenester-og-skjema/Kultur-idrett-og-fritid/Stavanger-Byarkiv/tema/Eiendom/Adresseboker/

Solveig Therese .png

Erland 1961.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ser for øvrig på bokhylla.no (nb.no) at en elektriker Øistein Erland hadde bryllup med Solveig Eliassen i 1953. Da tror jeg vi kan se bort fra paret i Buøy Ring...??

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.