Gå til innhold
Arkivverket

Familysearch


Wenche Hillstrand
 Del

Recommended Posts

Har noen prøvd å komme inn på FS (familysearch) i det siste dagene uten å opprette konto.

 

Har det skjedd noe nytt der, får når jeg skal prøve å gå inn der så må jeg nå opprette konto.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wenche Hillstrand skrev:

Har noen prøvd å komme inn på FS (familysearch) i det siste dagene uten å opprette konto.

 

Har det skjedd noe nytt der, får når jeg skal prøve å gå inn der så må jeg nå opprette konto.

 

Jeg har konstatert det samme. For å opprette konto, vil de ha diverse opplysninger av deg, som for eksempel fødselsår, -måned og dag, videre om du er medlem av deres kirkesamfunn. Jeg drev og fylte ut, men ombestemte meg i siste liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte også å fylle ut, men ville ikke gå videre, da jeg fikk spørsmål om e-mail og tlf.nummer, da droppet jeg ut.

Dette er ikke bra. Da FS er til god hjelp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har de siste dagene ligget et "varsel" på søkesidene til FS om at de snart ville kreve innlogging, så det er vel dette som nå er iverksatt. Arkivverket/Digitalarkivet kjenner ikke mer til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg inn. Man må oppgi Navn- kjønn- fødseldato -dag-måned-år.

E-mailadresse + brukernavn og passord. Samt at man må godkjenne deres betingelser.

Ikke skjønner jeg hva de skal med fødselåret mitt til.

Håper ingen misbruker det og at jeg slipper en haug med mailer.

 

Jeg er litt skeptiskt til å oppgi så mye, men de spurte ihvertfall ikke om mitt kontonummer. (spøk).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som bruke Legacy er det en fordel å være registrert på FS.

Under "søk" i Legacy heading finnes det en mulighet til å se om ditt slektstre har matcher i slektstre som FS-medlemer har lagt inn.

Men du velger selv om dine data skal legges inn i FS eller ei.

Da spør FS om brukernavn og passord.  

 

Jeg har vært medlem i FS i flere år. Ingen har missbrukt min ID.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Marianne Rønning skrev:

Jeg har også meldt meg inn, men får ikke fullført registreringen. Hvordan gjorde du det? Kommer bare til framsiden når jeg trykket på linken i mailen. 

Fant  ut av det nå. Skrev mailadresse istedenfor bruker navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg måtte opprette en brukerkonto hos FamilySearch for en del år tilbake i forbindelse med at jeg den gang deltok i kilderegistrering i deres regi. Har aldri hatt noen som helst problemer, aldri fått e-poster eller noe som helst annet jeg ikke har bedt om. 

 

Vennlig hilsen fra

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge sidan eg oppretta brukar der. Dette fordi brukar har vore eit krav for å kunne sjå skanna bilete frå enkelte kjelder. Eg har så langt ikkje hatt problem med spam eller ID-misbruk.

Så kan ein jo lure på kva som er poenget med dette. Blir det kanskje slik at Familysearch kjem til å ta seg betalt for tilgang til databasane og/eller dei skanna kjeldene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.