Gå til innhold
Arkivverket
Truls Songstad

Gustav Næsvig i Stavanger

Recommended Posts

Truls Songstad

I kveld har jeg en litt rar forespørsel antagelig, men kan det være noen i  Stavanger eller der omkring, som kan ha et bilde av Gustav Næsvig? Han var født 4.1.1868 på Øvre Eike i Finnøy. Han var en periode sjømann og også sjåfør i New York. Han giftet seg 14.1.1899 i Stavanger med Justine Marie Agnete Brakstad. Familien drar litt fram og tilbake til Amerika, men fra ca 1909 er de stabile i Stavanger. De fikk seks barn før 1916 og Gustav dør i Stavanger i 1939, kona Justine i 1958. 

Gustav hadde sjåførskole i Stavanger, men spørsmålet mitt er om det er noen som kan sitte på et bilde av ham? Jeg har en liten slektsbok jeg trenger det til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

???? 

Er dette din mann? Det hender det er fotografier i avisene i forbindelse med markering av runde år. 

Gustav Næsvig.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
4 minutter siden, Grethe Flood skrev:

???? 

Er dette din mann? Det hender det er fotografier i avisene i forbindelse med markering av runde år. 

Gustav Næsvig.png

Fødselsdato stemmer,så det må vel være samme mann som trådstarter ønsker bilde av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Truls Songstad

Takk begge to! Dette var mannen ja, men nå ble jeg jamen abonnent på Stavanger Aftenblad en måneds tid. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.