Gå til innhold
Arkivverket
MarionBreen

Tydehjelp

Recommended Posts

MarionBreen

Hei

Kan noen hjelpe meg og tyde alle rubrikkene ved vielsen til nr 33. Jeg klarer og lese Johanne Charlotte og Karl Fredrik

https://media.digitalarkivet.no/view/5808/134

tusen takk for hjelp

mvh Marion

Endret av MarionBreen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Even Stormoen

33 | 12.8 | / / | Karl Fredrik Andersen Johanna Challotta Karlby | Fabrikarb. Ryenbergvn. 16 | Tunhem Elfsborg län Gerdhem Elfsborg län | 1850 1864 | a) Tunhem 1866 b) ib 1880 a) Tunhem b) ib 1882 | Husmand Anders Anderson Soldat(?) Karlberg | Maskinarb. Karl Nilsen – Ryenbergvei 18  Murer Aksel Larsen – Kampens gd 24(?) | 10.17. 24 jun. |

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Are S. Gustavsen
12 timer siden, Even Stormoen skrev:

33 | 12.8 | / / | Karl Fredrik Andersen Johanna Challotta Karlby | Fabrikarb. Ryenbergvn. 16 | Tunhem Elfsborg län Gerdhem Elfsborg län | 1850 1864 | a) Tunhem 1866 b) ib 1880 a) Tunhem b) ib 1882 | Husmand Anders Anderson Soldat(?) Karlberg | Maskinarb. Karl Nilsen – Ryenbergvei 18  Murer Aksel Larsen – Kampens gd 24(?) | 10.17. 24 jun. |

Stedsnavnet knyttet til Johanna Challotta skal nok være "Karlberg", slik som oppgitt for faren "Soldat Karlberg". Jeg leser også Kampens gd 24.

Vennlig hilsen

Are

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Even Stormoen
3 timer siden, Are S. Gustavsen skrev:

Stedsnavnet knyttet til Johanna Challotta skal nok være "Karlberg", slik som oppgitt for faren "Soldat Karlberg". Jeg leser også Kampens gd 24.

Vennlig hilsen

Are

Selvfølgelig – «Karlberg» Skjønner ikke helt hvor øynene (og hodet) befant seg i går . . . Takk Are. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive