Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

Arne Gullakson Sognefest - fødd i Gulen 1738 - kven var kona Martha Pedersdotter Lie - vigde i Gulen 1764?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Utgongspunktet for denne utfordringi er eit eldre emne der nye opplysningar har dukka opp:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/171733-bertha-hammer-d-bergen-1793-og-borni-hennar-kvar-vart-det-av-sonen-peder-michael/

 

Som det går fram av innlegg #11 i nemnte tema, finn me denne vigsli i Gulen 9.7.1764:

 

Arne Gullakson Sognefest og Martha Pedersdotter Lie: https://media.digitalarkivet.no/view/11443/116

 

Arne vart døypt i Gulen 9.5.1738 som son av Gullak Sognefest og kona Dorthe, men kven var Martha?

 

Arne og Martha flytte til Bergen der to søner er døypte i Nykyrkja:

 

* Peder døypt 7.4.1767: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp13011700nk&gardpostnr=9682&personpostnr=77970&merk=77970#ovre

 

* Gjert, døypt 30.7.1769: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=dp13011700nk&gardpostnr=9939&personpostnr=80023&merk=80023#ovre

 

Mellom fadrane til Peder er ekteparet Herman Iverson og Bertha Pedersdotter, som vart vigde i Hafslo i 1765, og eg mistenker Bertha for å vera søsteri til Martha...

 

Alle gode tips om opphavi til desse ?søstrene? vert mottekne med ein stor takksemd!

 

God Jul!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Ti år for gammel, men er dette dødsfallet til Arne Gullaksen??

https://www.digitalarkivet.no/view/267/pg00000000448678

 

Arne og Marthe i 1801:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058390005835

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058390005836

 

Arne Gullachsen i liste over fattige i Bergen 1800:

https://www.digitalarkivet.no/view/51/pc00000000073803

 

 

 

Gullachsen.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for spennande og interessante innlegg!

 

So vidt eg kan sjå, må Martha Pedersdotter vera fødd sist på 1720-talet og var soleis mange år eldre enn mann sin.  Dette er truleg òg forklaringi på at ho ikkje fekk born fødde etter 1769!

 

Går me ein augneblink attende til ho som eg trur var søsteri hennar, Bertha Pedersdotter, ser me at ho ved vigsli i Hafslo feilaktig er kalla Bertha OLSdotter:

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=HAFSVI&gardpostnr=657&merk=657#ovre

 

Dersom denne Bertha er fødd i Hafslo, finn me berre EITT godt alternativ:

 

* Berithe Pedersdotter, døypt 21.6.1739 som dotter av Peder Thomasson:

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=Hafslodb&gardpostnr=1019&merk=1019#ovre

 

Denne Peder Thomasson (Folderup), fødd i Hafslo kring 1704, var handelsmann og gastgjevar i Marifjøra i Hafslo frå 1734 og fram til 1749 og døydde visstnok kort tid etter.  Han var først gift på Kongsberg 26.7.1727 med ei Malena Fredriksdotter frå Kongsberg, død i Hafslo kring 1740, og budde visstnok der(?) fram til 1734.  Me kjenner til fire born frå dette ekteskapet, men det kan godt ha vore fleire...):

 

* Fredrik Pederson, døypt på Kongsberg 8.2.1728, gifte seg i GULEN i 1757 med Ingeborg Andersdotter frå Fivesdal og busette seg i Kråkevågen i Solund der han døydde i 1797.

 

* Thomas Pederson, fødd på Kongsberg(?), fekk visstnok eit barn i Solund i 1756, men er elles ukjend!

 

* Hans Pederson, døypt i Hafslo 18.9.1735, ukjend lagnad!

 

* Bertha Pedersdotter, døypt i Hafslo 21.6.1739 - ho som er nemnd over med ukjend lagnad...!

 

Dette var tydeleg ein svært «mobil» huslyd, og her er det rom for fleire born, som til dømes ei Martha fødd på Kongsberg mellom Fredrik i 1728 og Hans i 1735!

 

Eller er Martha likevel frå Gulen??

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand med kartleggjing av denne huslyden og fortsatt God Jul!

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svenn Ruskedal

"Arne Sognefest" hadde også en sönn "Mads" (22 juli - 26 aug. 1764) og her "Gulach" döpt 28 aug. 1765, h. side midten : https://media.digitalarkivet.no/kb20070228330249

 

I flg. "Gulen" BB b.1 under gnr. 9 "Sygnefestberget" så hadde "Arne" en datter "Dorothe Bergitte" f. 1762 med "Anne Catherine Ingemarsdtr. Birch/ Borch" som han giftet sig med 25 mai 1761. Det var skifte etter "Anne Catherine" 19 mai 1763.

 

Alt dette har du kanskje allerede sjekket?

 

 

Endret av Svehn Ruskelöv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood
4 timer siden, Svehn Ruskelöv skrev:

Det var skifte etter "Anne Catherine" 19 mai 1763.

 

Sogn og Fjordane fylke, Ytre Sogn, Skifteprotokoll nr. A 8a (1763-1766), Skifteprotokollside, Side 159b-160a
https://media.digitalarkivet.no/view/24165/162

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Et skudd i blinde: på gården Li Ytre i Aurland ble det i 1750 holdt skifte etter avdøde Peder Olsen:

https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000521982

 

Sogn og Fjordane fylke, Ytre Sogn, Skifteprotokoll nr. A 7a (1750-1756), Skifteprotokollside, Side 31b-32a

https://media.digitalarkivet.no/view/24163/32

 

Han etterlot seg enken Gjertrud Bottelsdatter og så vidt jeg kan se, tre barn:

 

Bottel Pedersen

Ole Pedersen

Marthe Pedersdatter, 22 år (født ca. 1728) 

 

Her er skifte etter Gjertrud Bottelsdatter i 1753:

https://www.digitalarkivet.no/view/27/pa00000000522154

 

Sogn og Fjordane fylke, Ytre Sogn, Skifteprotokoll nr. A 7a (1750-1756), Skifteprotokollside, Side 31b-32a
https://media.digitalarkivet.no/view/24163/165

 

Sogn og Fjordane fylke, Vangen, Flåm, Undredal i Aurland, Ministerialbok nr. A 3 (1735-1761), Døde og begravede 1753, Side 126
https://media.digitalarkivet.no/view/8611/127

 

Gjertrud var 64 år gammel da hun døde i 1753. 

 

Til venstre her https://media.digitalarkivet.no/view/8611/124 er antakelig dødsfallet til Peder Olsen Li, 66 år gammel. 

 

I ættebok for Aurland finner jeg dette under Li (Ytre):

 

Som sagt er dette et rent skudd i blinde....!

 

Li Ytre - 1.png

Li Ytre - 2.png

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Høyre side nederst - Botolv

Sogn og Fjordane fylke, Vangen, Flåm, Undredal i Aurland, Ministerialbok nr. A 3 (1735-1761), Fødte og døpte 1754, Side 77
https://media.digitalarkivet.no/view/8611/78

 

Nederst til venstre?

Sogn og Fjordane fylke, Vangen, Flåm, Undredal i Aurland, Ministerialbok nr. A 3 (1735-1761), Offentlige skriftemål (publice absolverede) 1751-1754, Side 205
https://media.digitalarkivet.no/view/8611/205

 

 

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svenn Ruskedal

I "Aurland" II A bygdebok under gnr. "Li (Lie)" finner jeg "Peder O. Otternes" og "Gjertrud Bottolvsdtr. Kvam" med fölgende barn nevnt : > a) "Sigrid" f. 1723, b) "Marita" f. 1724, c) "Botolv" f. 1725 til "Brekke", d) "Ole" f. 1730 til "Li" og "Marita" f. 1732 til "Li".

 

"Marita" står nevnt under "Li" 71 med en sönn "Botolv" f. 1754.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood
3 minutter siden, Svehn Ruskelöv skrev:

I "Aurland" II A bygdebok under gnr. "Li (Lie)" finner jeg "Peder O. Otternes" og "Gjertrud Bottolvsdtr. Kvam" med fölgende barn nevnt : > a) "Sigrid" f. 1723, b) "Marita" f. 1724, c) "Botolv" f. 1725 til "Brekke", d) "Ole" f. 1730 til "Li" og "Marita" f. 1732 til "Li".

 

"Marita" står nevnt under "Li" 71 med en sönn "Botolv" f. 1754.

 

Har lagt ut utsnittet fra samme ættebok og dåpen til Botolv i 1754 - ovenfor. I skiftet etter Peder er datteren Marthe/Marita 22 år og i skiftet etter moren Gjertrud er Marthe/Marite 25 år. 

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Jeg kan ikke se at Marthe og/eller Botolv er nevnt på Ytre Li i ekstraskatten for Aurland:

 

Sogn og Fjordane fylke, Sogn, Ekstraskatt nr. 3418 (1762-1769), Dokumentside, Side 166

https://media.digitalarkivet.no/view/47516/166

 

Hvis det stemmer at det er Marthe Pedersdatter som er nevnt under offentlige skriftemål i 1754, er vel barnefaren soldat Lars Eriksen. I 1826 døde en bordarbeidsmann Bottolph Larsen, 72 år gammel, i Bergen: https://digitalarkivet.no/view/267/pg00000000598851

 

I 1801 er fødselsåret beregnet til 1749:

https://digitalarkivet.no/census/person/pf01058390008988

 

Bottel/Botolv Larsen var gift med Else Monsdatter og de hadde i 1801 to barn: Mons, født (beregnet) 1785, og Marthe Elizabeth, født (beregnet) 1789.

 

Her er dåpen til Marthe Elisabeth - 14.01.1789. Blant fadderne er en Gullach Arnesen:

Bergen fylke, Domkirken i Domkirken, Ministerialbok nr. A 3 (1758-1789), Fødte og døpte 1789, Side 310-311
https://media.digitalarkivet.no/view/8635/156

 

Mogns, 1783

https://digitalarkivet.no/view/255/pd00000009195513

 

Bergen fylke, Domkirken i Domkirken, Ministerialbok nr. A 3 (1758-1789), Fødte og døpte 1783, Side 238-239 - én av fadderne heter Arne Gullachsen
https://media.digitalarkivet.no/view/8635/120

 

Marthe Elisabeth, 1781

https://digitalarkivet.no/view/255/pd00000009194838

 

Bergen fylke, Domkirken i Domkirken, Ministerialbok nr. A 3 (1758-1789), Fødte og døpte 1781, Side 226-227
https://media.digitalarkivet.no/view/8635/114

 

Mogns, 1785

https://digitalarkivet.no/view/255/pd00000009196310

 

Bergen fylke, Domkirken i Domkirken, Ministerialbok nr. A 3 (1758-1789), Fødte og døpte 1785, Side 248-249
https://media.digitalarkivet.no/view/8635/125

 

Giftermålet mellom Bottel og Else i 1781:

https://digitalarkivet.no/view/327/pv00000000993386

 

Bergen, Hordaland fylke, Domkirken, Strusshamn (Askøy) i Domkirken, Ministerialbok nr. A 7 (1725-1826), Viede 1780-1782, Side 98-99
https://media.digitalarkivet.no/view/8640/51

 

Bottel i undersøkelseskommisjonen for Bergen:

https://digitalarkivet.no/view/215/pp00000000010028

 

Fødested er Ulland - kan det være Aurland??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Gullach Arnesen i Bergen 1801 - født (beregnet) 1762 - litt avvik i forhold til Arne Gullachsens sønn, født 1765, men kanskje samme mann, likevel....??

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058390005600

 

Gift 19.06.1796 i KK, Bergen:

https://media.digitalarkivet.no/view/8681/112

 

Marthe Kirstine, 1798, DK

https://media.digitalarkivet.no/view/8636/103

 

Arne, 1802, DK

https://media.digitalarkivet.no/view/8636/156

 

Ingeborg Oline, 1795, KK

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000009202837

 

Ingeborg Oline, 1800, DK

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000009223954

 

Pernille, 1807, DK

https://media.digitalarkivet.no/view/8636/212

 

Her er vel Gullach Arnesen Sognefest i Undersøkelseskommisjonen for Bergen:

https://www.digitalarkivet.no/view/215/pp00000000010732

Sønnen Arne: https://www.digitalarkivet.no/view/215/pp00000000010733

 

Far og sønn i samme kilde:

https://www.digitalarkivet.no/view/215/pp00000000015266

https://www.digitalarkivet.no/view/215/pp00000000015267

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood
Digitalarkivet

Konfirmerte i Domkirken, Bergen 1781-1791

               
                 

Konfirmanter DK.png

 

Peder, Gullach og Gjert Arnesønner.

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Grethe Flood

Kan dette være Peder Arnesen i databasen over matroser i Bergen? 

 

235 Peder Arnesen 1767 Bergen Nyk. Sg. Bergen u Maadl. 1785 d. 31 Octobr. 3 Reiser paa Dordt og Frankrig

 

?????

Marthe, 1790

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000009218026

 

Bergen fylke, Domkirken i Domkirken, Ministerialbok nr. A 4 (1763-1820), Fødte og døpte 1790, Side 8-9
https://media.digitalarkivet.no/view/8636/18

 

Elen Marie, 1794

https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000009220327

 

Bergen fylke, Domkirken i Domkirken, Ministerialbok nr. A 4 (1763-1820), Fødte og døpte 1794, Side 86-87
https://media.digitalarkivet.no/view/8636/58


Matros Peder Arnesen, gift 1. august 1790, DK:

Bergen, Hordaland fylke, Domkirken, Strusshamn (Askøy) i Domkirken, Ministerialbok nr. A 7 (1725-1826), Viede 1791, Side 108-109
https://media.digitalarkivet.no/view/8640/56

 

Bergen fylke, Domkirken i Domkirken, Forlovererklæringer nr. II.5.1 (1767-1792), Lysninger 1790, Side 167
https://media.digitalarkivet.no/view/4560/168

 

??? - dødsfallet til Peder Arnesens kone:

https://digitalarkivet.no/view/267/pg00000000444744

 

Endret av Grethe Flood

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Svehn og Grethe for svært nyttige og spennande innlegg om denne huslyden.

 

So vidt eg kan sjå, har vel du, Grethe, finne ganske so gode prov for at Martha Pedersdotter verkeleg var frå Lie i Aurland; særleg fadderskapen mellom Arne Gullakson og sonen Gullik til Bottolf Larsson's born synes ganske so overtydande, og Bottolf rt ganske opplagt Martha's son frå Aurland!

 

Då er dette problemet faktisk løyst, og Martha og Bertha var IKKJE søstrer slik ag trudde utifrå fadderskapen i Bergen!  Samstundes får me her dekning for at Bertha Pedersdotter frå Marifjøra i Hafslo (jmf. innlegg #5 ovanfor!) truleg ikkje hadde noki søster Martha i det heile.

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til løysing av denne utfordringi og Godt Nytt År til dykk alle!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.