Endre Kvamme Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Har fått utskrift fra mønstringsarkivet i Trondheim om båter som min oldefar seilte på. Denne håndskriften er i enkelte tilfeller vanskelig å tyde, særlig navnet på noen av skipene han var på. Skip nummer to (Hirun...?)er jeg litt usikker på, samt noen andre skipsnavn litt seinere. (se vedlegg). Også kommentaren ang. verneplikt er vanskelig å tyde. ER det noen her som er flink å tyde slik gammel håndskrift ? Er veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe meg her.. mvh Endre Kvamme Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Mary Engum Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Prøv tydeforumet. Og legg helst ved en lenke(ikke bare bilde) til det du vil ha tydet. https://forum.arkivverket.no/forum/7-tyding-av-skannede-kilder/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gangstø Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 (edited) slettet Edited December 27, 2017 by Hans Gangstø Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Mary Engum Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts