Gå til innhold
Arkivverket

Amrikanske Folketellinger


Bent Nilsen
 Del

Recommended Posts

Jeg prøvde å søke i Amerikanske folketellinger,men får null treff,prøver Canada, Brasil Trinidad og Tobago,men med samme resultat 

Søket ditt ga 0 treff

Vi beklager, kanskje disse søketipsene kan hjelpe:

  • Prøv å søke med færre opplysninger.
  • Sjekk skrivefeil og stavemåte. Gamle navn kan ha en annen skrivemåte.
  • Det kan hende det ikke finnes data for tidsperioden du leter i. Data i Digitalarkivet er i hovedsak konsentrert rundt perioden 1801-1910.
  • Prøv å utvide det geografiske området du søker i.
  • Spørsmål om søkbart materiale
Samme hvordan jeg søker får jeg bare denne meldingen.
Mvh
Bent Robert Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ingenting om hvor og i hvilken database du søker i. Dersom det er i Digitalarkivets databaser du søker, så inneholder de nesten bare norske kilder.

 

Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er feilplassert i forumet Spørsmål om skannet materiale; jeg flytter det til forumet Spørsmål om transkribert materiale.

 

Årsaken til null treff er antakelig at de amerikanske folketellingene ikke ennå er overført fra "Gamle Digitalarkivet". Slik sett er det misvisende at "Amerikanske folketellinger" kommer opp som valg i menyene, noe som nok skyldes at metadataene er klargjorte i den nye databasen.

 

Generelt til spørsmål om søk: Hvis du lenker til din treffliste, vil det være mulig å se ut fra URLen nøyaktig hvordan du har søkt. Da er det lettere å veilede deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oversiktene over nordmenn registrert i de amerikanske folketellingene fra 1850 og 1880 holder på å bli overført til de nye søkesidene, men som Kristian skriver over, så er det akkurat nå kun tilgjengelig på de gamle søkesidene våre: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebMeta.exe?slag=vismeny&fylkenr=&knr=&katnr=1&aar=&dagens=&emnenr=7

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
På 17.11.2021 den 20.29, Tore Kristiansen skrev:

Jeg forsøkte å søke i dem i kveld, men jeg får ingen treff. Er den databasen ennå ikke overført?

Hei

De er fortsatt ikke overført nei.

Vedkommende som jobber med publisering av folketellinger, jobber med å få publisert 1920-tellingen. Etter dette vil han ta for seg andre folketellinger vi har liggende for publisering. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.