Gå til innhold
Arkivverket

Skiftepapirer etter Ole Paulsen Eid


Daniel Moen
 Del

Recommended Posts

Min tipp....tippoldefar Ole Paulsen Eid 1843 -1926 var gårdseier på Eid gård i Brandbu i Gran kommunene. Jeg ønsker å finne skiftepapirene og se hva barna hans arvet etter han. Hans kone Anne Eid f. Kjos døde i 1925. Finnes det noen raskere måte å finne arveoppgjøret på enn å måtte blad igjennom alle sidene i skifteoppgjøret til jeg finner den riktige siden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til at det finnes?

 

Søkte på skiftemateriale Oppland 1925-1930.

 

Søket ditt ga 0 treff

Vi beklager, kanskje disse søketipsene kan hjelpe:

  • Prøv å søke med færre opplysninger.
  • Sjekk skrivefeil og stavemåte. Gamle navn kan ha en annen skrivemåte.
  • Det kan hende det ikke finnes data for tidsperioden du leter i. Data i Digitalarkivet er i hovedsak konsentrert rundt perioden 1801-1910.
  • Prøv å utvide det geografiske området du søker i.
  • Spørsmål om søkbart materiale
 
 

https://www.digitalarkivet.no/search/sources?s=&from=1925&to=1930&format=all&archive_key=&sc[]=sk&c[]=05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje for nytt til at det kan legges ut på nettet?

 

Kanskje du kan kontakta Statsarkivet i Oslo ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Kanskje du kan kontakta Statsarkivet i Oslo ?

 

Det vil i tilfelle være Statsarkivet på Hamar, men e-postadressen er uansett post@arkivverket.no.

 

Daniel Moen: Hvis jeg forstår deg rett, døde din tipp-oldefar i en alder av 83 år. Hans barn var da formodentlig godt voksne og myndige, og da kan det godt være at det har blitt skiftet privat. I så fall vil du ikke finne noe skifte etter ham i skifteprotokollene. I første omgang vil du trenge et oppslag i lensmannens dødsfallsprotokoll; der vil det ofte være notert om det ble holdt offentlig skifte eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Daniel Moen skrev:

Jeg kan vel prøve å se i dødsprotokollen til   Lensmannen. Er disse digitalisert eller må jeg ta kontakt med statsarkivet her? 

 

Dødsfallsprotokoller fra arkivet Gran lensmannskontor er dessverre ikke digitalisert. Se for øvrig arkivkatalogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.