Gå til innhold
Arkivverket
Tone Merete Bruvik

Ny oppdatering av Digitalarkivet

Recommended Posts

Tone Merete Bruvik

I går ble det gjort en oppdatering av programvaren til Digitalarkivet.

Det nye er at du nå kan se informasjon om alle digitalpensjonatgjester og andre bidragsytere, og ikke minst se listen med alle bidragene deres. Dokumentasjon om transkripsjonene er nå også på plass der det finnes, og det er mulig å søke i artiklene på nettsiden vår. 

Les mer her: https://digitalarkivet.no/content/376/bidragsytere-aktører-og-noe-helt-nytt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jon Erik Berg-Hansen

Dette var hyggelig - men endel opplysninger om registratorer og korrekturlesing har ikke kommet med i den nye utgaven.

Regner med at dette vil komme på plass etterhvert?

Jon Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anfinn Bernaas

Sorteringa av bidragsytarane i digitalpensjonatet etter førenamn har vore, og ser ut framleis å vera, ein underleg vri når ein søkjer etter namn. Skal det vera slik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tone Merete Bruvik

Listen over Digitalpensjonatgjester har alltid vært på fornavn. Det er en liten pussighet som jeg må innrømme vi er litt svak for, og derfor beholdt. Bakgrunnen er antagelig nokså triviell fra begynnelsen, der vi ikke skilte mellom personer, grupperinger og organisasjoner. Det gjør vi jo nå, slik at vi kan ordne det. Skal vi det? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anfinn Bernaas

Eg likar ikkje sortering på førenamn, men det kan jo vera berre meg. På den andre sida ser eg at søkjefunksjonen no er blitt veldig bra, slik at søk med anten berre førenamn eller berre etternamn i alle høve gjev svar på det ein ser etter. Eg ser jo også at det for administrasjonen av digitalpensjonatet kan vera praktisk å sleppe å skilja mellom oppføring av person, gruppe og organisasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.