Gå til innhold
Arkivverket

Ny oppdatering av Digitalarkivet


Tone Merete Bruvik
 Del

Recommended Posts

I går ble det gjort en oppdatering av programvaren til Digitalarkivet.

 

Det nye er at du nå kan se informasjon om alle digitalpensjonatgjester og andre bidragsytere, og ikke minst se listen med alle bidragene deres. Dokumentasjon om transkripsjonene er nå også på plass der det finnes, og det er mulig å søke i artiklene på nettsiden vår. 

 

Les mer her: https://digitalarkivet.no/content/376/bidragsytere-aktører-og-noe-helt-nytt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var hyggelig - men endel opplysninger om registratorer og korrekturlesing har ikke kommet med i den nye utgaven.

Regner med at dette vil komme på plass etterhvert?

 

Jon Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorteringa av bidragsytarane i digitalpensjonatet etter førenamn har vore, og ser ut framleis å vera, ein underleg vri når ein søkjer etter namn. Skal det vera slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Listen over Digitalpensjonatgjester har alltid vært på fornavn. Det er en liten pussighet som jeg må innrømme vi er litt svak for, og derfor beholdt. Bakgrunnen er antagelig nokså triviell fra begynnelsen, der vi ikke skilte mellom personer, grupperinger og organisasjoner. Det gjør vi jo nå, slik at vi kan ordne det. Skal vi det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg likar ikkje sortering på førenamn, men det kan jo vera berre meg. På den andre sida ser eg at søkjefunksjonen no er blitt veldig bra, slik at søk med anten berre førenamn eller berre etternamn i alle høve gjev svar på det ein ser etter. Eg ser jo også at det for administrasjonen av digitalpensjonatet kan vera praktisk å sleppe å skilja mellom oppføring av person, gruppe og organisasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.