Gå til innhold
Arkivverket

3 barn på 3 år?


Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Ekteparet Hans Hansen og Boel Larsdatter fikk 3 barn på 3 år, i Stange på Hedmarken.

Lars døpt 1 april 1764

Inger døpt 16 juni 1765

Lars døpt 31 august 1766

Navna og bosted er det samme, så her må det være en skrivefeil.?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jan Ove Olsen skrev:

Ekteparet Hans Hansen og Boel Larsdatter fikk 3 barn på 3 år, i Stange på Hedmarken.

Lars døpt 1 april 1764

Inger døpt 16 juni 1765

Lars døpt 31 august 1766

Navna og bosted er det samme, så her må det være en skrivefeil.?

 

Særlig hvis et barn døde kort etter fødselen, var det ikke uvanlig for mora å sette et nytt barn til verden i løpet av 12-15 måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på hvor lang tid det var mellom hver fødsel er det  da fullt mulig at de fikk 3 barn i denne perioden mellom 1 april 1764-31 aug 1766.

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 30 måneder mellom mine tre yngste barn. Så det går fint an. Juli 1979, desember 1980 og januar 1982.

Endret av Odd Annar
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca. 18 måneder mellom meg og min bror og ca. 20 måneder mellom han og min søster..  3 stk på 3 år og 2 måneder, fullt gjennomførbart det ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Frank H. Johansen skrev:

12,5 mnd mellom barna. Slitsomt, men fullt mulig. Det er 51 uker mellom min mor og hennes søster....

 

I dette tilfellet er det 14,5 månader mellom kvart av borna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp hoderegning bommer litt innimellom :-)

 

Amming var vel det eneste prevensjonsmiddelet som til en viss grad fungerte, men vi vet jo både da og nå at det slett ikke er så veldig sikkert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år og nesten 5 mnd er ikkje spesielt kort mellom nr 1 og nr 3. Om 2. og/eller 3. er prematur kan ein greie det betydeleg kjappare. Så vidt eg kjem på i farten er 2 år og 9 dg mellom nr 1 og nr 3 (alle fullborne) det kjappaste eg har i min base.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei kamerat av meg blei erta av ein venn fordi han greide å få to barn i samme kalenderår. Men så fekk denne vennen sjøl tre barn på under ett år, et barn og så et tvillingpar!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan bidra med ei som fikk tre barn på nøyaktig 2 år og 6 måneder, og det er 11 måneder mellom de to yngste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min søster har 4 barn, 3 jenter og 1 gutt, født fra våren 1971 til høsten 1974.

Inge av disse er tvillinger.

 

mvh Ottar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner noen som fikk 5 jenter i perioden tidlig i 1968 til august 1972. Den eldste døde, og neste ble født i mars 1969. Altså 5 jenter på  ca 4 og 1/2 år

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bidra litt jeg og da :-) Søstra til oldefaren min hadde 2 gutter fra før, så kom det tvillingegutter 3/10 1909 og et nytt guttepar 15/12 1910.Altså 4 barn i løpet av 14 mnd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine besteforeldre fekk 6 barn i tidsrommet mars 1918 til mai 1924 der alle levde opp.

 

Mvh

Ingmar 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.