Gå til innhold
Arkivverket
Lars E. Øyane

LØYST: Chris(tian) F. (1853) og Lina M. (1857) Flack - utvandra 1893/1895 frå Levanger? - kven var dei? - fødsli til dotteri Christine Louise 1885?

Recommended Posts

Lars E. Øyane

Chris(tian) F. Flack, fødd i Noreg juni 1853, utvandra 1893 og kona

Lina M. (Flack), fødd i Noreg juni 1856, utvandra 1895

hadde mange born, dei fleste fødde i Noreg og utvandra med mori i 1895, mellom anna dotteri:

* Christine Louise, fødd i Noreg kring 1885

 

Her er huslyden i ulike folketeljingar frå St. Croix Co., WI:

 

* 1900: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-D8MW-NQG?i=23&cc=1325221

 

* 1905: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-63JW-91J?i=2&cc=1443899

 

* 1910: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GYBS-9CY2?i=22&cc=1727033

 

* 1920: https://www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-GRV4-V4W?i=12&cc=1488411

 

Då Christine Flack gifte seg i St. Croix Co., WI 22.12.1903, er fødestaden hennar oppgjeven som Levanger:

 

https://www.ancestry.com/interactive/60722/41742_314835-00420?pid=4780006&backurl=https://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?indiv%3D1%26dbid%3D60722%26h%3D4780006%26tid%3D%26pid%3D%26usePUB%3Dtrue%26_phsrc%3DNzx4627%26_phstart%3DsuccessSource&treeid=&personid=&hintid=&usePUB=true&_phsrc=Nzx4627&_phstart=successSource&usePUBJs=true

 

Eg finn i det nye digitalarkivet berre Levanger bysokn, og der finn eg ikkje Christine Louise døypt!  Kvar er Levanger landsokn vorte av?

 

Er det utifrå desse opplysningane mogeleg å finna:

 

** Nøyaktig dato og stad for fødsli til Christine Louise Flack? - sjå innlegg #2 nedanfor, fødd på Flak i Klinga sokn, Namsos 3.11.1885!

 

** Fulle namn på foreldri hennar samt yrkestitel til far, bustaden deira og opphavi til båe?

 

** Stadfesting av utvandringsåret 1895 for Christine Louise Flack?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Eg gjekk nettopp inn på stadnamnsøk i Digitalarkivet og fann referanser til garden FLAK i Klinga sokn ved Namsos, og der finn eg faktisk dåpen til Kristine Louise, fødd 3.11.1885 av foreldri sagarbeidar Kristian Thoreson Flak og Lena Olufsdotter:

 

https://media.digitalarkivet.no/view/6604/86

 

MEN, FT1865 for garden Flak i Namsos syner ingen namn som me kjenner att...:

 

https://www.digitalarkivet.no/census/search/1865/38348?fornavn=&etternavn=&kjonn=&familiestilling=&sivilstand=&yrke=&fodselsaar=&fodested=&alder=&ny_husholdning=&trossamfunn=&bygning_for_natteopphold=&etnisitet=&etnisitet_mors=&spraak=&merknader=&bosted=Fl*&bydel=&gaardsnummer=&bruksnummer=&gaardseier=

 

Kanskje har huslyden butt ein periode på Flak og teke ættenamnet derifrå?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til kartleggjing av denne huslyden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Ann-Mary for mange spennande og interessante innlegg!

 

Og siste innleggi gjorde «utslaget»!  Her er huslyden i FT1891 på Flakplass i Klinga:

 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01053133000984

 

Her kjem det fram at faren var fødd i Beitstaden, medan mori var frå Frosta!  Sjå det..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

En av fadderne til Gitta Oline var Ludvik Tores. Overgaard.

Bror av Kristian?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Ann-Mary for eit nye interessante innlegg!

 

Her fann eg mori i FT1865 på husmannsplassen Fætenget i Frosta: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038335005566

 

men faren finn eg ikkje...

 

Heller ikkje finn eg vigsli som skal ha vore kring 1878!

 

Veit forresten nokon under kva gard i Frosta denne Fætenget-plassen ligg?  RHD er igjen ute av funksjon...

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bidrag til løysing av denne gåta!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Hildrum

re 12. Ja det stemmer det Ann-Mari. Faren var fra Kvikne og moren fra Vardal, altså faren til Kristian

 

Her er vigseln til Kristian og Lena i Namdalseid:

https://media.digitalarkivet.no/kb20070420690135.

 

Endret av Anne Hildrum

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum
2 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

re 12. Ja det stemmer det Ann-Mari. Faren var fra Kvikne og moren fra Vardal, altså faren til Kristian

 

Her er vigseln til Kristian og Lena i Namdalseid:

https://media.digitalarkivet.no/kb20070420690135.

 

Lenken virker ikke. :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åsbjørg Susort
5 minutter siden, Anne Hildrum skrev:

re 12. Ja det stemmer det Ann-Mari. Faren var fra Kvikne og moren fra Vardal, altså faren til Kristian

 

Her er vigseln til Kristian og Lena i Namdalseid:

https://media.digitalarkivet.no/kb20070420690135.

 

Har fjernet punktum så virker den

https://media.digitalarkivet.no/kb20070420690135

Endret av Åsbjørg Susort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Anne, Ann-Mary og Åsbjørg for nye avklarande innlegg!

 

Der har me foreldri til Kristian i FT1865, men kan då nokon fortelja meg under kva gard i Beitstaden denne plassen Løvhalden ligg?  Eller flytte dei kan henda til ein annan stad etter 1865?

 

Dette er jo berre heilt fantastisk, og eg takkkar på ny for framifrå bistand til kartleggjing av denne huslyden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Hildrum

I bygdeboka er familien nevnt under Aargård, så ikke usansynlig at plassen ligger under den gården. Plassen heter i bygdeboka Lauvhalla og ligger altså under gården Årgård(Aargård).

Det står der at Tore ble kalt Tore Hestmarka, og det sies at han var veldig rask til å springe. Han kappsprang fra Årgård til Åsneset med Kristian Anzjøn om kjørde hest, og kom først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Ann-Mary og Anne for nye interessante innlegg!

 

Eg ser at medlem av huslyden til Tore Fredrikson i Beitstaden er refererte til under namnet Overgaard eller Overgaardsplass.  Dette er vel ei «dansk» form av Aargård, men etter lang tids studium av FT1865 på Digitalarkivet, ser eg at Løvhalden (Lauvhalla) som bustad nummer 71 er nemnd som plass under løpenummer 40, GRYTEN i Ås sokn: https://www.digitalarkivet.no/census/district/tf01038341004962

 

Derimot ser eg at bustaden var Overgaardsplass då Christian Oluf vart døypt som innerstbarn 17.7.1853: https://media.digitalarkivet.no/view/2494/48

 

Denne fødestaden er òg oppgjeven ved konfirmasjonen hans i 1868: https://media.digitalarkivet.no/view/2495/150

 

Og ogso då broren Johan Ludvig vart døypt 6.5.1863, var foreldri plassfolk under Overgaard: https://media.digitalarkivet.no/view/2494/152

 

Dette kan tyda på at huslyden mellom 1863 og 1865 flytte frå Overgaardsplass under Overgaard (Aagård) til Løvhalden (Lauvhalla) under Gryten...!?  Korleis høyrest dette ut for dei som er lokalkjende?

 

På tilsvarande vis finn eg at plassen Fætenget i Frosta som bustad nummer 81 er husmannsplass under løpenummer 101, FÆTTEN i Åsen sokn i Frosta: https://www.digitalarkivet.no/census/district/tf01038335004887

 

Her har eg so finne utvandringi til Lena med borni hennar frå Bangsund (Namsos) i 1895: http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=EMITROND&gardpostnr=83453&merk=83453#ovre

 

Då ser det etter kvart ut som om det meste av denne saki er løyst, men plasseringi av opphavet til Kristian Oluf Flak er framlkeis «noko uklår»...!?

 

Ein ny kjempetakk for framifrå bistand til løysing av denne gåta!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anne Hildrum

Dette fra Rygg om Aargard:

151. Aargaard. Udt. å´rrgåł. ― vid Argarda AB. 4. 84. Øre-
gard NRJ. III 222. Aaregard Cap. Arregaardt 1559. Orgordt 1590.
Offuergaard 1626. 1643. Ofuergaard 1669. Overgaard 1723.

Árgarðar, af ár, Gen. af á f., Aa, og Flt. af garðr m., Gaard. Den
ligger ved Hovedelven et Stykke ovenfor Udløbet i Lyngenfjorden. Flertals-
formen i AB. maa have sin Grund i, at Gaarden dengang var delt i flere.

 

Sturla Brørs som skrev Namdalseid bygdebok var fra Namdalseid og temmelig lokalkjent vil jeg tro, og han har Lauvhalla som nedlagt plass under under Aargard/Årgård, som du ser også ble kalt Overgaard.

Eller kanskje Lauvhall var under Gryta i 1865, men i 1875 under Overgaard, men den er ikke nevnt under Gryta ei heller familien. De er nevnt under Aargard

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.