Gå til innhold
Arkivverket

Svarstad, Lardal i Vestfold. Eugen Olsen (Sommerstad?)


Solfrid Henriksen
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

eg trur som Leif at Elsa kan vera ein nøkkel som kan opna opp for meir informasjon, for eksempel om faren. Du kan:

 

1) ta kontakt med kyrkjekontoret i Lardal  (http://io.no/info/lardal-kirkelige-fellesrad-377071) og spør om dei kan slå opp i konfirmantprotokollen for året 1923+/-, for ettersom denne ikkje finst i digitalarkivet er den kanskje ikkje blitt avlevert til Statsarkivet enno. Der bør du få både fødestaden til Elsa og namn på begge foreldra, og dermed kan du spora opp fødselen i rett kyrkjebok.

 

2) Ettersom Elsa gifta seg med Nils Martin Hvål hos Sorenskrivaren i Larvik i 1943 kan du ta kontakt med Statsarkivet i Kongsberg som truleg kan slå opp i Sorenskrivarens protokoll over borgarleg gifte, og der antakeleg få namn og fødestad for Else (dersom forslag 1 går i vasken)

 

3) Etterkommarane til Elsa og Nils Martin kan kanskje vera villige til å dela informasjon. Namn på desse finn du i #47, og i denne dødsannonsen for Marie Sommerstads venninne Sofie Robak (jf. #45):

5a7af094180da_Skjermbilde2018-01-29kl_15_53_29.png.dcd50b26e4a6a27e5abcc65a8839e1dc.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Jeg prøver å nøste den veien du foreslår. Ligger i influensa nå, derfor har jeg tid til å gruble og lete på nett. Kontakter Kirkekontoret så snart jeg er på beina. Takk begge to! 

 

Endret av Solfrid Henriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren Unni Hvål ligger også på Haslum.

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=3653235

 

Foreldrene ligger der også.

Alle 4 ligger på samme felt,rad og gravnr.

Felt 036,rad 03,gravnr 025.

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til #54 & 55: då fell forslag 3) vekk, fint å få det avklart :-)

14 minutter siden, Solfrid Henriksen skrev:

Ligger i influensa

God betring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tror jeg har funnet Marie og Ole ( Olaf) sommerstad. Om det er riktig, så er det de som er gravlagt i Ramnes.

Endret av Solfrid Henriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Solfrid Henriksen skrev:

 

Her er i fra Norske gårdsbruk.

 

Endret av Solfrid Henriksen
Dobbelt opp av filer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaf kjøper altså Venås i 1912, selger og flytter til Krikevoll i 1920. Men barna ( 3 av fire oppgitt) er ikke født i Ramnes.

Endret av Solfrid Henriksen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Ole Antonsen Sommerstad, f. 16.11.1898, d. 19.01.1975, er min morfar. Hvis det er noe dere vil vite, kan jeg kanskje svare. 

 

 

Mvh

Leif Martin Freyer 

Tlf 98821925 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg i hverfall fått en bekreftelse på at Marie (Kristine Marie Sommerstad) var mor for Eugen- og at Ingeborg og Elsa var "søsken"

MicrosoftTeams-image – Kopi.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.