jonny kristiansen #1 Skrevet Januar 16 Hei!Er det noen som kan finne ut litt mer om Chris Janson død i PAONIA,Colorado 1989.Hustruen Lucille død i Paonia,Colorado 1983.Chris Janson født i Vang 1915 under navnet Gunnar med foreldrer Beda Gustavson og Anton Olsen.Gunnar tok etternavnet Kristiansen og ble konfirmert under det navnet.Han forandret navnet sitt da han emigrerte til Usa.Han forandret også fødselsåret til 1916.Han tjeneste gjorde for Usa under 2.Verdenskrig blant annet i Italia.Jeg håper noen kan finne ut om vielsesdato og annet om Chris(Gunnar). Vennlig hilsen Jonny Kristiansen Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Ann-Mary Engum #2 Skrevet Januar 16 Chris E Janson United States Social Security Death Index Age 73 Given Name Chris Middle Name E Surname Janson Birth Date 04 Mar 1916 State New York Last Place of Residence Delta, Colorado Previous Residence Postal Code 81428 Event Date 16 Jul 1989 https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:JTYL-WZP ---- Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Ann-Mary Engum #3 Skrevet Januar 16 Chris Janson Birth: 1916Death: 1989 Burial:Cedar Hill Cemetery Paonia Delta County Colorado, USA Edit Virtual Cemetery info [?] Created by: David R Duncan Record added: May 11, 2013 Find A Grave Memorial# 110334793 https://old.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=janson&GSfn=chris&GSbyrel=all&GSdy=1989&GSdyrel=in&GSob=n&GRid=110334793&df=all& Lucille E Janson Birth: 1913 Death: 1983 Burial:Cedar Hill Cemetery Paonia Delta County Colorado, USA Edit Virtual Cemetery info [?] Created by: David R Duncan Record added: May 11, 2013 Find A Grave Memorial# 110334766 https://old.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=janson&GSiman=1&GScid=679971&GRid=110334766& ---- Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Egil Johannessen #4 Skrevet Januar 16 (endret) Chris E. Janson: Social Security Death Index (SSDI) Death Record Name: Chris E. Janson State of Issue: New York Date of Birth: Saturday March 04, 1916 Date of Death: Sunday July 16, 1989 Est. Age at Death: 73 years, 4 months, 12 days Last known residence:City: Paonia; Bowie County: Delta State: Colorado The U.S., Social Security Applications and Claims Index, 1936-2007 Name: Chris Eric Janson [Chris E Janson] Gender: Male Race: White Birth Date: 4 Mar 1916Birth Place: LA Crosse, Wisconsin - ? Death Date: 16 Jul 1989Father: Carl Janson - ? Mother: Anna Olson - ? SSN: 088167973 Notes: Jan 1940: Name listed as CHRIS ERIC JANSON; 28 Jul 1989: Name listed as CHRIS E JANSON Endret Januar 16 av Egil Johannessen 1 Ann-Mary Engum reagerte på dette Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Ann-Mary Engum #5 Skrevet Januar 16 Lucille Janson United States Social Security Death Index Age 70 Given Name Lucille Surname Janson Birth Date 24 Sep 1913 State Kansas Last Place of Residence Delta, Colorado Previous Residence Postal Code 81428 Event Date Dec 1983 https://www.familysearch.org/ark:/61903/1:1:JBMX-CYF Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
jonny kristiansen #6 Skrevet Januar 16 Tusen takk begge to.Jeg håper Dere kan finne vielsen til Chris og Lucille også. Vennlig hilsen Jonny Kristiansen Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Egil Johannessen #7 Skrevet Januar 16 Du sier i innlegg 1 at han var f. i 1915 - har du lenke til dåpen hans? Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Egil Johannessen #8 Skrevet Januar 16 (endret) # 81 - Hedmark fylke, Vang i Vang, Ministerialbok nr. 21 (1902-1917), Fødte og døpte 1915, Side 172, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20050104010816 F. 25. juli 1915 Endret Januar 16 av Egil Johannessen 1 Ann-Mary Engum reagerte på dette Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
jonny kristiansen #9 Skrevet Januar 17 Hei!Ja dette er chris i Norge alias Gunnar.Jeg vet ikke hvordan han kunne klare å få forandret navnet sitt til Chris Janson,men min far (halvbror til Chris)bekreftet dette navnet for en del år siden.Jeg har også noen brev fra Chris som han skrev til en kamerat i Norge.Men at han forandret navnene til mor og far sin og fødselsdato da han vervet seg til militæret i Usa, det er jo utrolig.Men alt stemmer med det som han har skrevet i brevene til kameraten i Norge.Men det hadde vært kjekt og funnet ut når og hvor han giftet seg i Usa. Vennlig hilsen Jonny Kristiansen Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Ann-Mary Engum #10 Skrevet Januar 17 Akkurat nå, jonny kristiansen skrev: Hei!Ja dette er chris i Norge alias Gunnar.Jeg vet ikke hvordan han kunne klare å få forandret navnet sitt til Chris Janson,men min far (halvbror til Chris)bekreftet dette navnet for en del år siden.Jeg har også noen brev fra Chris som han skrev til en kamerat i Norge.Men at han forandret navnene til mor og far sin og fødselsdato da han vervet seg til militæret i Usa, det er jo utrolig.Men alt stemmer med det som han har skrevet i brevene til kameraten i Norge.Men det hadde vært kjekt og funnet ut når og hvor han giftet seg i Usa. Vennlig hilsen Jonny Kristiansen Synes dette er helt utrolig rart. Er du helt sikker på at det er riktig mann? Det er jo ingenting som stemmer med det Egil har funnet om han i Amerika. Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
jonny kristiansen #11 Skrevet Januar 17 Hei!Ja det er jo rart,men som jeg skrev i siste innlegg så stemmer alt med navnet til halvbror av far og navnet på hans kone med de brevene som han skrev til en barndomsvenn av seg.Jeg har jo hele tiden synes at det var rart at han klarte og fikle med fødselsdatoen og foreldrer da han vervet seg til militæret i Usa.Og Chris tjenestegjorde i Italia ,og jeg har fått dokumentasjon på det.Men jeg har som sagt ikke klart og sporet opp vielsen til Chris og Lucille. Vennlig hilsen Jonny Kristiansen 1 Ann-Mary Engum reagerte på dette Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Ann-Mary Engum #12 Skrevet Januar 17 Vielsen har ikke jeg greid å finne. Kan det finnes en nekrolog angående dødsfallene til Chris og Lucille? Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Egil Johannessen #13 Skrevet Januar 17 31 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev: Kan det finnes en nekrolog angående dødsfallene til Chris og Lucille? Ikke funnet noe foreløpig..... 1 Ann-Mary Engum reagerte på dette Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Egil Johannessen #14 Skrevet Januar 17 (endret) The U.S., World War II Army Enlistment Records, 1938-1946 Name: Christ E JansonBirth Year: 1916 Race: White, citizen (White)Nativity State or Country: WisconsinState of Residence: New York County or City: Seneca Enlistment Date: 15 Oct 1942 Enlistment State: New York Enlistment City: New York City Branch: Branch Immaterial - Warrant Officers, USA Branch Code: Branch Immaterial - Warrant Officers, USA Grade: Private Grade Code: Private Term of Enlistment: Enlistment for the duration of the War or other emergency, plus six months, subject to the discretion of the President or otherwise according to law Component: Selectees (Enlisted Men) Source: Civil Life Education: Grammar school Civil Occupation: Semiskilled painters, construction and maintenance Marital Status: Single, without dependents Height: 64 Weight: 149 The U.S., Department of Veterans Affairs BIRLS Death File, 1850-2010 Name: Chris Janson Birth Date: 4 Mar 1916 Death Date: 16 Jul 1989 Cause of Death: NaturalSSN: 088167973 Branch 1: ARMY Enlistment Date 1: 29 Oct 1942Release Date 1: 10 Nov 1945 Endret Januar 17 av Egil Johannessen Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
jonny kristiansen #15 Skrevet Januar 17 Hei!Tusen takk til begge to at Dere bryr Dere,men hvis man ikke finn ut av vielsen eller en nekrolog så er det ikke noe og gjøre med det. Vennlig hilsen Jonny Kristiansen Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Ann-Mary Engum #16 Skrevet Januar 17 Vielsen,og eventuelle nekrologer kan jo dukke opp,før eller senere. Det gjelder å ikke gi opp! :-) 1 Egil Johannessen reagerte på dette Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
jonny kristiansen #17 Skrevet Januar 17 (endret) Hei!Ja det er jo sant.Hvis du er interessert kan jeg jo prøve og sende de to brevene jeg har etter Chris.Det står jo ikke så mye der,men litt er det jo.Det må skje når jeg kommer hjem, for de filene er på min personlige pc . Vennlig hilsen Jonny Kristiansen Endret Januar 17 av jonny kristiansen Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Ann-Mary Engum #18 Skrevet Januar 17 Du kan jo sende dem på PM. :-) Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
jonny kristiansen #19 Skrevet Januar 17 Ja ,jeg kan se om jeg finner dem på min pc når jeg kommer hjem. Vh.Jonny Kristiansen 1 Ann-Mary Engum reagerte på dette Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
Egil Johannessen #20 Skrevet Januar 17 1 minutt siden, jonny kristiansen skrev: Ja ,jeg kan se om jeg finner dem på min pc når jeg kommer hjem. Send de gjerne på PM til meg også...! 1 Ann-Mary Engum reagerte på dette Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider
jonny kristiansen #21 Skrevet Januar 17 Den er grei Egil. Vh.Jonny Kristiansen Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider