Gå til innhold
Arkivverket

Legacy + MyHeritage = sant?


Inger Eik
 Del

Recommended Posts

Jeg har lagt merke til at i mitt slektsprogram, Legacy, dukker det til stadighet opp 'matcher' fra My Heritage. Noen av disse matchene ser greie nok ut, men de fleste er temmelig 'far fetched'.

Spørsmål: Når man kan importere opplysninger fra My Heritage direkte inn i Legacy, går dette også den andre veien, slik at innhold i en lokal datafil fra Legacy blir spredd rundt som My Heritage-matcher til andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er Geni-brukar, og har iallefall aldri sett matchar frå anna enn andre Geni-profilar, Myheritage, Familysearch eller "interne" kjelder i Myheritage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Inger Eik skrev:

Spørsmål: Når man kan importere opplysninger fra My Heritage direkte inn i Legacy, går dette også den andre veien, slik at innhold i en lokal datafil fra Legacy blir spredd rundt som My Heritage-matcher til andre?

 

Nei, det kan eg ikkje tenkje meg. Du får det andre vegen, ettersom MH-dataene ligg på nett (og Legacy vel no eies av MH)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les her.

http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2017/08/legacy-family-tree-has-a-new-home-with-myheritage.html

 

Men Legacy er fremdeles ett selvstendig program.

Den eneste som har kommet til er som du sier matcher fra MH,fra FamilySearch og ett par andre. Pluss noen valgfrie ikoner i verktøylinjen.

Men matchene kan du skru av helt av i Legacy skreddersy punkt 8.13. eller ved å klikke på tipsikonet og f.eks velge bort MH men beholde de andre.

Vær oppmerksom på at hvis du vil nyttegjøre deg MHs tips fult ut må du abonnere på MH. FS er fremdeles gratis, krever bare pålogging.

 

Hva som skjer i fremtiden er  uvist.

 

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Leif B. Mathiesen skrev:

Les her.

http://news.legacyfamilytree.com/legacy_news/2017/08/legacy-family-tree-has-a-new-home-with-myheritage.html

 

Men Legacy er fremdeles ett selvstendig program.

Den eneste som har kommet til er som du sier matcher fra MH,fra FamilySearch og ett par andre. Pluss noen valgfrie ikoner i verktøylinjen.

Men matchene kan du skru av helt av i Legacy skreddersy punkt 8.13. eller ved å klikke på tipsikonet og f.eks velge bort MH men beholde de andre.

Vær oppmerksom på at hvis du vil nyttegjøre deg MHs tips fult ut må du abonnere på MH. FS er fremdeles gratis, krever bare pålogging.

 

Hva som skjer i fremtiden er  uvist.

 

Det var en lettelse å se at man kan slå av gørra i 8.13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.