Gå til innhold
Arkivverket

Løkken verk, Meldal


Hans Martin Fagerli
 Del

Recommended Posts

Har problemer med bildet som skal inn, kommer tilbake. Bildet er for stort ser det ut til...

 

 

 

farfar - Kopi.pdf

Endret av Hans Martin Fagerli
Problem med innsetting av bilde (pdf-fil)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Egil, jeg må ha vært ..... i gjerningsøyeblikket. Skal komme tilbake senere i kveld og legge inn kommentarer til bildet. Jeg kjenner en av personene, de øvrige har jeg kvalifiserte gjetninger om, og det er det jeg vil av bekreftet eller avkreftet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal jeg kommentere bildet som Egil tok fram!

 

Mannen til venstre i bildet er min farfar Martin Berntsen Fagerli, død 10.2.1916, 19 år gammel. Bildet må være tatt 1912-1913. Det er opplagt at bildet er et brullupsbilde, og hvis jeg samtidig antar at dette kan være familie, er følgende løsning mulig:

 

Paret som gifter seg er a) Jon Eriksen Fagerli (1887-) gifter seg med Lovise Blakstad (1889-). Jon er verksarbeider ved Løkken Verk. Disse to gifter seg 7.4.1912.

 

Alternativt kan brudeparet være Arne Jensen Gaasvand (1880- ) og Lovise Eriksdatter Fagerli (1889-) som gifter seg 22.6.1913. Arne er fra Rindal og er gruvearbeider

 

Lovise Fagerli er Martins tante og Lon Eriksen Fagerli er Martins niese.

 

Takknemlig hvis noen kan bekrefte/avkrefte mine antagelser, eller identifisere noen av de avbildede

 

Typisk er det kanskje at bildet fant jeg i sakene etter min far, og det ingen jeg kjenner til i dag som kan se hvem disse er - tror jeg.

 

Endret av Hans Martin Fagerli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Håvard Moe skrev:

Dersom det er snakk om å prøve å identifisere nokon kan eg anbefale Facebook-sida Historiske bilder fra Meldal, som drives av historielaget

 

Jeg har et såkalt fotoalbum fra Meldal historielag, men skal sjekke denne muligheten i Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.