Gå til innhold
Arkivverket

Pe(t)ter/Peder Simonsen


Marcu Lindgren
 Del

Recommended Posts

9 timer siden, Ann-Mary Engum skrev:

 

Det er nok en del av problemet når man prøver å finne folk i kirkebøkene. 

Uten å vite personen sin noenlunde riktig alder er det også vanskelig å finne dåp. 

Mange kan ha letet i både måneder og år, uten å finne løsningen. 

 

Men finner man et mulig spor er tydeforumet fint å bruke, om man ikke greier å tyde hva som står. 

 

De fleste her inne har vel neppe "ØRTEN år på universitet".😊

 

Men kunsten er nok å aldri gi opp, selv om man kan bli frustrert fordi man ikke finner gode spor! 

 

 

 

Nei du har nok mye rett i det,vil jo "helst" finne svaret Nå.😁😂🤣 Sett det ikke bare er Meg noen ganger. 😉Men om ikke engang vet hverken når eller hvor en person er født med sikkerhet, og personen har ett så Vanlig navn som annenhver person ble døpt den tiden mister man lett motet. Og man søker bare uvilkårlig på ett område man vet vedkommende har bodd, men får enten Null eller hundrevis/av og til tusenvis av treff pga navnet er så vanlig. I dette tilfellet ga søk både på DA, FS og Geni Altfor mange svar. 🤷‍♂️😵😤😵 Men, får vel bare legge fra meg Hele slektsgreiene på hylla å gi Faen i det å finne ny "hobby" 🥺🤔😉 Takk for hjelpen skal du iallefall ha AME👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marcus Lindgren skrev:

Nei du har nok mye rett i det,vil jo "helst" finne svaret Nå.😁😂🤣 Sett det ikke bare er Meg noen ganger. 😉Men om ikke engang vet hverken når eller hvor en person er født med sikkerhet, og personen har ett så Vanlig navn som annenhver person ble døpt den tiden mister man lett motet. Og man søker bare uvilkårlig på ett område man vet vedkommende har bodd, men får enten Null eller hundrevis/av og til tusenvis av treff pga navnet er så vanlig. I dette tilfellet ga søk både på DA, FS og Geni Altfor mange svar. 🤷‍♂️😵😤😵 Men, får vel bare legge fra meg Hele slektsgreiene på hylla å gi Faen i det å finne ny "hobby" 🥺🤔😉 Takk for hjelpen skal du iallefall ha AME👍

 

Hvorfor i all verden gir du opp så lett? 😊

Tålmodighet må man ha i massevis når man holder på med slektsleting. 

Intet kommer seglende på en fjøl! 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2020 den 23.40, Ann-Mary Engum skrev:

 

Hvorfor i all verden gir du opp så lett? 😊

Tålmodighet må man ha i massevis når man holder på med slektsleting. 

Intet kommer seglende på en fjøl! 😊

 

Jepp,når jeg ikke har verken kunnskap til å finne ut noe om denne Karen Pedersdatter Eller som også har skrevet i tidligere innlegg, skjønner ikke denne ufyselige kråkeskrifta i kirkebøkene. Kunne Like godt stått på hebraisk for Min del. Har prøvd spørre her noen ganger allerede uten hell også så, da gir jeg rett og slett opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marcus Lindgren skrev:

Jepp,når jeg ikke har verken kunnskap til å finne ut noe om denne Karen Pedersdatter Eller som også har skrevet i tidligere innlegg, skjønner ikke denne ufyselige kråkeskrifta i kirkebøkene. Kunne Like godt stått på hebraisk for Min del. Har prøvd spørre her noen ganger allerede uten hell også så, da gir jeg rett og slett opp! 

 

Ditt valg! 😊

Men du har vel flere aner enn denne ene personen? 

Du kan jo prøve å lete etter dem,og håpe at noen finner ut av denne Karen Pedersdatter etterhvert. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det vel også slik at kirkebøkene har forskjellig kvalitet på skriften, og kan være vrien å tyde. 

Det var ikke alle som hadde pen håndskrift. 

Tydeproblemet er vel forsåvidt likt for oss alle. 

Det er bare å be om tydehjelp  på tydeforumet.

Der finnes det personer som er spesielt gode på skrift-tyding. 

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ann-Mary Engum skrev:

Så er det vel også slik at kirkebøkene har forskjellig kvalitet på skriften, og kan være vrien å tyde. 

Det var ikke alle som hadde pen håndskrift. 

Tydeproblemet er vel forsåvidt likt for oss alle. 

Det er bare å be om tydehjelp  på tydeforumet.

Der finnes det personer som er spesielt gode på skrift-tyding. 

 

 

Jo, men nå var det denne Karen som var interessant å finne ut hvem var denne gangen,siden er denne grenen har drevet baksete med i siste. Bruker ta en gren omgangen å finne ut hvem er, syns lettere, av en eller annen grunn🤷‍♂️😱😉 Nå har jeg jo ikke noe info å be hjelp til tyding med heller så. Nei, denne måten de skrev på før i de dager er ikke lett forstå seg på🤔 

Endret av Marcus Lindgren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.