Gå til innhold
Arkivverket

Søk i Kirkebøker


Mariann Evenhus
 Del

Recommended Posts

Jeg prøver å søke på navn fra scannede kirkebøker men får ikke opp ett eneste treff. Det er fordi jeg også har forsøkt å søke på personer jeg har funnet i kirkebøkene men de kommer heller ikke opp enda jeg har funnet dem selv. Går det ikke an å søke etter navn i kirkebøkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De scannede kirkebøkene er ikke søkbare. Du må bla i dem!

"Mira" er ikke gyldig som visningsnavn, jfr. forumreglene. Du bør endre det til ditt fulle navn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Mira skrev:

Jeg prøver å søke på navn fra scannede kirkebøker men får ikke opp ett eneste treff. Det er fordi jeg også har forsøkt å søke på personer jeg har funnet i kirkebøkene men de kommer heller ikke opp enda jeg har funnet dem selv. Går det ikke an å søke etter navn i kirkebøkene?

 

9 minutter siden, Else B. Rustad skrev:

De scannede kirkebøkene er ikke søkbare. Du må bla i dem!

 

Skanna arkivmateriale er ikke søkbart; det blir som å sitte på en av Arkivverkets lesesaler og bla i papirarkivene. Les eventuelt veiledningene til skanna arkivmateriale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 22.1.2018 at 7:16 PM, Kristian Hunskaar (Arkivverket) said:

 

 

Skanna arkivmateriale er ikke søkbart; det blir som å sitte på en av Arkivverkets lesesaler og bla i papirarkivene. Les eventuelt veiledningene til skanna arkivmateriale.

Takk, jeg fant personsøk og har funnet masse fra tellinger i Norge. Jeg sitter også å blar i kirkebøkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.