Gå til innhold
Arkivverket

Er det bare min PC? (Treg lesing av skannede sider)


Alf Kristian Andreassen
 Del

Recommended Posts

Min PC  bruker i disse dager ca. 12-15 sekunder på å skifte fra en skannet arkivside til neste side. Er det normalt?  Husker i etterkant av en større omlegging av Digitalarkivet for en stund siden så kom det inn mange klager på at man brukte forholdsvis langt tid på å bla i skannede arkivsider. Det ble rettet opp og klagestormen forsvant, mener jeg å huske. I hvert fall så syntes jeg at min PC greide å bla skannede arkivsider relativt hurtig inntil nå nylig. For nå er det blitt ganske tregt hos meg igjen.

 

Er det noen man kan gjøre selv? Jeg bruker Chrome, Men synes det er blitt like tregt enten jeg bruker Explorer, Edge eller Opera. Avinstallerte Firefox for en god stund siden da den endret karakter fra å være en kjapp webleser og min favoritt til å bli en av de tregeste på markedet. Min PC gikk fullstendig i knestående når alle disse oppdateringene til Firefox tvang seg på maskinen. Helt håpløst!

 

Er det noen som har tips? (Eller er eneste løsningen å gjøre handelstanden glad ved å investere i en ny (min PC er bare 3 år gammel....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Alf Kristian Andreassen skrev:

Handelsstanden vant!  :)

Egentlig synd.

Din gamle PC kunne kanskje ha blitt som "ny" igjen ved å oppdatere driver o.s.v. og  en skikkelig rens..

Det er mye rart som gjennom årene skuler seg i "roten" og gjør PCn tregere.

 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Leif B. Mathiesen skrev:

Egentlig synd.

Din gamle PC kunne kanskje ha blitt som "ny" igjen ved å oppdatere driver o.s.v. og  en skikkelig rens..

Det er mye rart som gjennom årene skuler seg i "roten" og gjør PCn tregere.

 

Joda, men jeg gikk rett og slett lei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.