Gå til innhold
Arkivverket

Celletranskribering - kva er det for noko?


Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

I samband med 20-års-jubileumsarrangementet i Bergen hadde Espen eit interessant foredrag om dei tekniske løysingane bak Digitalarkivet. Her blei det også snakka litt om idear for å forbetre Digitalarkivet i framtida. Det vart nemnt noko om celletranskribering. Forstod eg det rett at det då er snakk om å splitte klausulerte kjelder opp i enkeltord, slik at vanlege brukarar på den måten kan vere med å transkribere klausulerte kjelder utan å få del i innhaldet?

 

I så fall meiner eg at dette vil kunne vere ei dårleg løysing, sidan samanhengen vil vere viktig ved transkribering. Eg meiner det då må vere ei betre løysing at enkeltbrukarar får tilgang til klausulerte kjelder for transkribering, mot å signere ei tausheitserklæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Torbjørn Igelkjøn skrev:

I samband med 20-års-jubileumsarrangementet i Bergen hadde Espen eit interessant foredrag om dei tekniske løysingane bak Digitalarkivet. Her blei det også snakka litt om idear for å forbetre Digitalarkivet i framtida. Det vart nemnt noko om celletranskribering. Forstod eg det rett at det då er snakk om å splitte klausulerte kjelder opp i enkeltord, slik at vanlege brukarar på den måten kan vere med å transkribere klausulerte kjelder utan å få del i innhaldet?

 

I så fall meiner eg at dette vil kunne vere ei dårleg løysing, sidan samanhengen vil vere viktig ved transkribering. Eg meiner det då må vere ei betre løysing at enkeltbrukarar får tilgang til klausulerte kjelder for transkribering, mot å signere ei tausheitserklæring.

 

Det er riktig forstått. Du har selvsagt rett i at det er en ulempe å miste konteksten, men dette motvirkes noe av at samme celle må transkriberes med samme resultat av minst to personer for å bli "godkjent".

 

Dette vil bare være én av flere måter å transkribere taushetsbelagt materiale på. Å gi tilgang til enkeltkilder mot signering av taushetserklæring, er en annen. Ulike faktorer vil avgjøre hva det skal satses på i hvert enkelt tilfelle, men en fordel med celletranskribering er at hver bidragsyter kan nøye seg med å transkribere én eller bare noen få celler. Dvs. at mange kan gå sammen om å transkribere et begrenset materiale.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.