Gå til innhold
Arkivverket

Langt samboerskap eller to ekteskap med Lindstrøm


Trude Nilsen
 Del

Recommended Posts

56 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Irriterende at jeg ikke greier å finne dåpen til Olga Emilie f 20/9,døpt 28/10-1906.Angivelig født i Idd.

Jeg har bladd og bladd i kirkebøkene... Men det meste med denne familien er jo litt "all over the place" så jeg får bare fortsette og bla.  ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man undres jo hvordan Karen Olava og Erik/Einar traff hverandre også. Hun er fra en husmannsplass "langt oppi skauen" i Lunder i Norderhov, utenfor Hønefoss. 

Han var vel på anlegg i nærheten kanskje. Og 15-åringen dro avsted med 30-åringen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Trude Nilsen skrev:

Jeg har bladd og bladd i kirkebøkene... Men det meste med denne familien er jo litt "all over the place" så jeg får bare fortsette og bla.  ;-)

Her er det noe rart.

Når jeg kikker i kirkebøkene  i Idd prestegjeld etter dåp 1906, reagerer jeg på en ting;  Under "Mandfolk" nr 50,51, 52 og 53 er det satt "? - " ved dåpsdato.

Litt rart at det bare skal ha blitt døpt 1 Pikebarn i perioden 30.9 - 23.12, når det er 56 stykker som er døpt

Kan det være at det er slurvet litt under innføring og at dette er gjort i ettertid? Kanskje dåpen rett og slett ikke har blitt ført inn?

https://media.digitalarkivet.no/view/65873/63967/28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trude Nilsen skrev:

Skjønner jeg må melde meg inn i Slekt og data... Får ikke fram info. :-(

 

Slekt og datas gravminnetjeneste kan brukes av hvem som helst, men lenker av den typen som Trond Ove Flatås har lagt inn, sender deg bare til tjenestens startside. Kanskje han kan fortelle fullt navn og gravplass på personene han har funnet, så kan du deretter finne fram personen selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Kristian Hunskaar (Arkivverket) skrev:

 

Slekt og datas gravminnetjeneste kan brukes av hvem som helst, men lenker av den typen som Trond Ove Flatås har lagt inn, sender deg bare til tjenestens startside. Kanskje han kan fortelle fullt navn og gravplass på personene han har funnet, så kan du deretter finne fram personen selv?

Lenken til Trond Ove virker om man dobbeltklikker.

  • Liker 1
  • Forvirret 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trond Ove la lenke til bildet av gravstenen,der det i feltet under bildet ligger info om født og død  osv..

 

----

 

Slik  kan det også gjøres:

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  Kj  Gnr  Mtekst  Gravsted Kommune Korr
4153333 Olga  Lund  2009  1906  1112  1985  1712  1985    11  16  Takk for alt  Vis  Loddefjord Bergen

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4153333

 

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  Kj  Gnr  Mtekst  Gravsted Kommune Korr
4445468 Anton Olai  Lund    2709  1901  2806  1962      1962      4P  04  001       Berjaflot

Odda

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4445468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Trond Ove la lenke til bildet av gravstenen,der det i feltet under bildet ligger info om født og død  osv..

 

----

 

Slik  kan det også gjøres:

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  Kj  Gnr  Mtekst  Gravsted Kommune Korr
4153333 Olga  Lund  2009  1906  1112  1985  1712  1985    11  16  Takk for alt  Vis  Loddefjord Bergen

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4153333

 

Id  Fnavn  Enavn  Fdt  Får  Ddt  Dår  Bdato  Bår  Kj  Gnr  Mtekst  Gravsted Kommune Korr
4445468 Anton Olai  Lund    2709  1901  2806  1962      1962      4P  04  001       Berjaflot

Odda

 

http://www.disnorge.no/gravminner/korrigering.php?id=4445468

Hvordan går du frem for å lime inn linker slik, Ann-Mary?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Trond Ove Flatås skrev:

Hvordan går du frem for å lime inn linker slik, Ann-Mary?

 

1.Venstreklikk, og hold inn venstretasten på datamusa ,samtidig som du markerer  teksten fra venstre mot høyre.Teksten blir da blå.

2.Hold musepekeren over den blå teksten ,og høyreklikk ,og velg kopier,og legg deretter  inn det det du har kopiert til dit  du ønsker.

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp.

Men hvorfor har jeg lagt det inn på tydeforumet???  Det oppdaget jeg nå liksom... Hvordan flytter jeg temaet over til Brukernes forum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Trude Nilsen skrev:

Hvordan flytter jeg temaet over til Brukernes forum?

 

Det kan bare en administrator gjøre, og nå har jeg gjort det for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trude Nilsen skrev:

Fant jammen meg dåpen til Olga Emilie!!!  Halden prgj. Tistedalen sogn.  

nr. 12  https://media.digitalarkivet.no/view/65693/63511/12

 

Ser det står her at moren er hjemhørende på Solberg i Sogndal. Det ble visst litt feil i boka der...  Hun er fra husmannsplassen Solberg i Soknedalen. Eller Lunder, som det het.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.