Gå til innhold
Arkivverket

Søk på flere enn en person i FT


Jan Søstuen
 Del

Recommended Posts

Jeg ønsker å søke i FT etter en husstand der mannen fornavn er Ole og konas fornavn er Marte, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Finnes det en veiledning et sted hvor jeg kan finne ut dette. Eller bedre, kan dere gi meg en lenke til svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jan Søstuen skrev:

Jeg ønsker å søke i FT etter en husstand der mannen fornavn er Ole og konas fornavn er Marte, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Finnes det en veiledning et sted hvor jeg kan finne ut dette. Eller bedre, kan dere gi meg en lenke til svaret?

 

Det er mulig i avansert personsøk. Les gjerne veiledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Jan Søstuen skrev:

Jeg ønsker å søke i FT etter en husstand der mannen fornavn er Ole og konas fornavn er Marte, men vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette. Finnes det en veiledning et sted hvor jeg kan finne ut dette. Eller bedre, kan dere gi meg en lenke til svaret?

 

Det er mulig i avansert personsøk. Les gjerne veiledningen.

 

Her er eksempel på søk etter en kvinne ved navn Mart* med en annen person Ole i samme hendelse, avgrenset til folketellinger. Herfra må du snevre inn søket selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Beklager sent takk på denne Kristian. Men har nå funnet ut av det med hjelp av din veileding.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.