Gå til innhold
Arkivverket

Brødrene Wangen i 1 verdskrigen i Amerika


Anne Marie Bøtun Øyri
 Del

Recommended Posts

Brørne Charles, Orwille, Karl og Wallace Wangen skulle vere med i 1 verdskrigen, Wallace var med i Eisenhover si livvakt.

Bestemor til brørne heitte Dorthe Bøtun og det var truleg ho som utvandra frå Fresvik i Sogn.

Eg finn fylgjande utvandra frå Fresvik som heitte Dorte:

Dorthe MathieJohsdtr.Tretteteig 2 år utvandra i  1852 frå Tretteteig, Fresvik

Dorthe Bottolfsdtr Bjørnetun 22 år utvandra i 1854  frå Bjørnetun 

Dorthe Marie Jensdtr Bøtun 21 år utvandra i 1866  frå Høgheim 

 

https://digitalarkivet.no/view/194/pe00000000337390

 

Er det mogeleg å finne ut noko meir om Dorte og etterkomarar ut frå dei få opplysningane eg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anne Marie Bøtun Øyri skrev:

Bestemor til brørne heitte Dorthe Bøtun og det var truleg ho som utvandra frå Fresvik i Sogn.

 

Var Dorthe farmor eller mormor? Ble hun gift i USA? Og hvor bodde hun?

 

Hvor bodde nevnte brødrene og når og hvor var de født? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er den Dorthe eg har lagt inn utreise på så heitte faren Jens Olson Holum 1817-1886 og var ein rimeleg kjend spelemann også i Amerika. Familien busette seg i Bancroft ts, Freeborn Co. Minnesota.

Kona til Jens heitte  Anna Botolvsdtr. fødd 1815. Dei hadde borna Anna f 1839 utv 1871, Botolv f 1853 utv 1871 gift i Am med Lisbeth Sjursdtr. Fuhr frå Luster, Ola f 1859 utv 1871, Oline f 1849 utv 1910  md mannen Johannes Eirikson Flæte.

 

Veit ikkje om Dorthe Marie var mormor eller farmor til Wangen-brørne. Vil tru at etternamnet Wangen kanskje kjem frå utvandrarar frå Aurland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riceland Township, Freeborn, Minnesota, United States

 

Ole O WangenHeadM57Norway

Darthe M WangenWifeF52Norway

Bertha WangenDaughterF24Minnesota

Tilda MangenDaughterF21Minnesota

Maria MangenDaughterF19Minnesota

Johan MangenSonM17Minnesota

Charly MangenSonM13Minnesota

Edward MangenSonM11Minnesota

Hannah MangenDaughterF9Minnesota

Wangen.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Byrjar nærma oss no, men det med dei 4 brørne stemmer då ikkje. Dorthea var også fødd Pedersen, så eg må leite litt meir i ætteboka for Fresvik.  Kan truleg sjå vekk frå dei tre eg kanskje trudde det var i første innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ho er den einaste eg finn i Fresvik som passar inn. Men i folketeljinga i 1865 er ho i Bergen og er spedalsk: 

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038248002492

 

utreise:

https://www.digitalarkivet.no/view/194/pe00000000349991

21 år her, burde vera ca 23.

 

Var vel ikkje så ofte dei spedalske kom seg att?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berre ei anna Dorthe Marie, men det var Johannesdtr, fødd 1850. Faren Johannes Ingebrigtson Ytrelid drog til Amerika saman med kona Marta Johannedtr Tretteteig og borna Dorte Marie og Sigrid fødd 1851. Reiste i 1852. Finn dei ikkje i utvandrarlistene, men må gå ut frå at alle 4 drog.

Difor er vi tilbake til Dorthea Pedersdtr som var spedalsk. og fødd i 1848.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien hadde då 9 barn, 5 sønner og 3 døtre etter som eg ser frå dette: Johan, Charly, Edward (Eddie), Olaf og ein vi ikkje har namnet på. Fortsatt berre Charly som passar med lista over deltakarar som var med i krigen, men den kan sjølvsagt ha feil.

 

Dorthe Pedersen utvandra på same båt som svigermora og 4 søstre + Ole Olsen som var heime frå Amerika. Svigerfaren var død på Pleiestiftelsen i Bergen rett før dei reiste.

Eg finn ikkje konfirmasjonen til Dorthe i Fresvik, så ho må truleg ha enda på Pleiestiftelsen før ho blei konfirmert og der er ho  folketeljinga i 1865.

Ser heller ikkje dødsfallet hennar i Bergen, så mest truleg er det denne Dorte som utvandrar i 1871.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emigrasjonen til Dorthea Pedersdatter Bøthun.

 

Ang navnet Vangen;

Ser at flere med etternavnet Wangen/

Vangen emigrerte samme dag.

 Gamle DA

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=Quebec65&gardpostnr=14445&merk=14445#ovre

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka bygdeboka for Aurland og dette er mor og 4 døtre. Mannen fann eg avliden like før på Pleiestiftelsen i Bergen. Litt lenger ute på skipslistene finn eg Ole O Wangen som bur i Amerika. Det er nok den Ole Dorthe gifte seg med same året. Han har utvandra til Amerika tidlegare. Ole hadde 4 brør, Jens f 1839, Elling f 1841, Lukris f 1845 og Hans f 1848 og den eldste Jens utv i 1860, årstal for dei andre veit eg ikkje. 

Hadde vore interessant å vite om det hende at spedalske vart "friske" att eller at sjukdommen stagnerte. Skjønnar ikkje anna enn at dette er den rette Dorthe som var pasient på Pleiestiftelsen i 1865.

 

Husbonden i fam Vangen vart innlagd på Pleiestiftelsen i 1868 så Dothe kan sjølvsagt ha blitt kjend med familien der. Det verkar som dei reiser i lag. Finn andre frå Fresvik lenger bak på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg trur du kan vere heilt viss på at spiltsjuke ikkje vart friske att, og langt mindre vandra ut til Amerika, så her er det nok namnelikskap som er årsaka til dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.1.2018 den 13.23, Anne Marie Bøtun Øyri skrev:

Brørne Charles, Orwille, Karl og Wallace Wangen skulle vere med i 1 verdskrigen, Wallace var med i Eisenhover si livvakt.


Her er det nok noe som ikke stemmer. Dwight Eisenhower gikk ut av dem amerikanske krigsskolen i 1915 og tilbrakte resten av Første verdenskrig (USA var som kjent med fra 1917) som underordnet offiser i treningsleire. Han hadde ganske sikkert ingen livvakt. Men under Andre verdenskrig derimot var han general og alliert øverskommakderend ei Europa, da hadde han livvakter fra militærpolitiet (se f.eks. denne artikkelen og denne artikkelen).

 

En sjekk på familiysearch.org viser at i Orville og Wallace begge er født i 1921, som sønner av henholdsvis Edward og Charles Wangen (se #5).

 

Overskriften i boka i #5 er feil, det dreier sg om veteraner fra Andre verdenskrig. Det er vel fra denne trådstarter har sine opplysninger.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Edward Wangen var far til Orville Edward og Robert Carlisle Wangen (Karl i artikkelen)

Edward Wangen

Confirmation

22 May 1889

Freeborn, Minnesota, USA

14 Jul 1889

17 Jul 1904

Ole O Wangen

Dorthea Wangen

Oakland Lutheran Church

Oakland, Minnesota

 

https://www.findagrave.com/memorial/75507482

 

Richard Carlisle Wangen

23 Feb 1926

Mower, Minnesota, USA

Wangen

Lerum

 

https://www.findagrave.com/memorial/48387366

Name:Orville Edward Wangen

Birth Date:25 Apr 1921

Birth City:Albert Lea

Birth State or Country:Minnesota

Death Date:23 Jul 2002

Death County:Mower

Death City:Austin

Mother's Maiden Name:Lerum

 

E Wangen.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charles Wangen var far til Wallace Stanley og Charles Clayton Wangen

 

https://www.findagrave.com/memorial/20190917

 

Household Members:
Name Age
Charles Wangen 42
Martha Ananda Wangen 35
Dorothy Catherine Wangen 12
Velga Irene Wangen 11
Wallace Stanley Wangen 9
Charles Clayton Wangen 6
Margaret Anna Wangen 5
Gordon Sheldon Wangen 0

 

Name: Charles C Wangen
Service Info.: PFC US ARMY WORLD WAR II
Birth Date: 17 Jul 1923
Death Date: 8 Jul 2004
Cemetery: Oakland Lutheran Church Cem
Cemetery Address: Oakland, MN 56076
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorte Pedersdatters far Peder Bottolfsen Bøthun, 1900, Hayward Township, Freeborn, Minnesota

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038255002413

 

Reiste ut 1883. 

https://www.digitalarkivet.no/view/8/pe00000000670331

 

Ole PrestogaardHeadM45Norway

Ingrid PrestogaardWifeF47Norway

Bertine PrestogaardDaughterF19Minnesota

Johan PrestogaardSonM17Minnesota

Dortia PrestogaardDaughterF14Minnesota

Ida PrestogaardDaughterF11Minnesota

Peder BothunFather-in-lawM83Norway

 

 

Name Peder B. Bothun
Gender Male
Burial Date 16 Feb 1910
Burial Place Oakland
Death Date 12 Feb 1910
Death Place Riceland, Freeborn, Minn.
Age 93
Birth Date 1817
Birthplace Norway
Occupation Retired Farmer
Race White
Marital Status Widowed
Father's Name Bottolf Bothun
Father's Birthplace Norway
Mother's Birthplace Norway

 

 

Name Dorothy Maria Wangan Or Waugan
Gender Female
Death Date 28 Dec 1916
Death Place Riceland, Freeborn, Minnesota
Age 68
Birth Date 1848
Father's Name Peter Bathuson?
Mother's Name Bertha Skaug?

Ole Wangen.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Name Ole O. Wangen
Gender Male
Death Date 24 Mar 1905
Death Place Riceland, Freeborn, Minnesota
Age 61
Birth Date 1844
Father's Name Ole Ellingson Wangen
Mother's Name

Thora O. Skjardal

 

 

NameOle O. Wangen

GenderMale

Burial PlaceOakland, Freeborn, Minn.

Death Date24 Mar 1905

Death PlaceRiceland, Freeborn Co., Minn

Age61

Birth Date29 Jun 1843

BirthplaceNorway

OccupationFarmer

RaceWhite

Marital StatusMarried

Father's NameOle E. Wangen

Father's BirthplaceNorway

Mother's NameThora Skjerdal

Mother's BirthplaceNorway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok ha oppdaga feilen i boka då Eisenhover vart nemd. Sjølvsagt skal det vere 2 verdskrigen iallfall for dei siste som er på lista i boka. Men fortsatt stemmer det at Dorthe fødd Bøtun er bestemor til gutane men at dei då er søskebarn.

Etter som eg ser av det de har funne ut så er det temmeleg sikkert at det er den rette Dorthe Marie Pedersdtr Bøtun vi har funne. Dette stemmer også med ættesoga for Fresvik. Faren og mora utvandra i 1883 og då var dei fleste borna i Amerika. 

Det må då bety at alderen på Dorthe ved utreise i 1871 var feil, fødd 1848, burde vera 22-23 år

https://digitalarkivet.no/view/194/pe00000000337390

 

Neste er at folketeljinga i 1865 der Dorthe Pedersdtr er kurpasient på Pleiestiftelsen må vera feil. Eg finn ingen i Fresvik som passar med dette namnet. Så då må i tilfelle vera feil opplysningar ein eller annan stad. Finn ho heller ikkje konfirmert i Fresvik, så ho må ha vore vekke frå 16-17 års alder..

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038248002492

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.