Gå til innhold
Arkivverket
Alvin Andreassen

Statsarkivene - hvor?

Recommended Posts

Alvin Andreassen

Tidligere kunne man rette (lokale) spørsmål direkte til det enkelte Statsarkivet og få svar fra arkivet eller lokalkjente folk.  Men nå får jeg ikke lenger kontakt med det enkelte Statsarkivet.  Er den muligheten fjernet i de stadige forandringene i Digitalarkkivet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)
53 minutter siden, Alvin Andreassen skrev:

Tidligere kunne man rette (lokale) spørsmål direkte til det enkelte Statsarkivet og få svar fra arkivet eller lokalkjente folk.  Men nå får jeg ikke lenger kontakt med det enkelte Statsarkivet.  Er den muligheten fjernet i de stadige forandringene i Digitalarkkivet?

43 minutter siden, Rune Thorstensen skrev:

Det stemmer at man nå skal bruke forumet Spør Arkivverket. Dette har ingenting å gjøre med Digitalarkivet, men med Arkivverkets politikk for å møte brukerhenvendelser. Ettersom etaten nå er organisert etter fagfelt og uavhengig av geografi, kanaliseres alle henvendelser i felles kanaler for Arkivverket. Det gjør seg bl.a. utslag i at man har ett forum, ett telefonnummer, én e-postadresse (post@arkivverket.no) og én postadresse. Les mer om kontakt med Arkivverket og om Arkivverkets tjenestepolitikk.

Mitt inntrykk er at omlegginga til Spør Arkivverket jevnt over har medført at spørsmålene besvares raskere enn tidligere, da det nå er daglig bemanning av forumet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.