Gå til innhold
Arkivverket

Oddvar Molteberg


Anne Marit Johansen
 Del

Recommended Posts

Jeg søker informasjon om Oddvar Molteberg, barn av Randi Anette Molteberg (f. 1906) og Asbjørn Molteberg (1907). 

 

Så lang vet jeg at han er født 4.8.1927 og død 7.8.1992 . Jeg tror han hadde to søsken; Lars og Jan. Tror kanskje Jan er født i 1930, men er usikker om det er riktig person. 

Jeg lurer på om Oddvar har noen søsken og/eller barn og barnebarn, og om han var gift. 

 

mvh

Anne Marit Johansen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Nasjonalbibliotekets nettbibliotek får jeg treff på dødsannonsen til Oddvar Molteberg i Aftenposten 12.08.1992. Avisen er ikke tilgjengelig digitalt i nettbiblioteket. I dødsannonser kan det stå navn på etterkommere av den avdøde. 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Åsbjørg Susort skrev:

Det er lyst for sjåfør Oddvar Molteberg, Oslo ifølge Arbeiderladet 30.12.1947

https://www.nb.no/nbsok/nb/88ceb15d141b173132c68dc2a9e9adef?index=3#7

I Norsk Lysningsblad 29.12.1947 står det Borre på blivende kone.

Endret av Åsbjørg Susort
Tatt bort navn
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkebøker og fødselsregistre etter 1930 er sperret for innsyn, fordi det finnes opplysninger om adopsjon. Du kan henvende deg til det statsarkivet, som ansvaret for kirkebøker og fødselsregistre for det distriktet hvor personene er født, og spørre om de kan slå opp for deg. Men da må vite fødselsdatoen for de aktuelle personene. 

 

Et alternativ er også å sjekke om Oddvar Molteberg bodde i Oslo etter at han giftet seg (Oslo og Aker ble slått sammen fra og med 1. januar 1948). Hvis du finner ham i de skannede adressebøkene for Oslo på Digitalarkivet, kan du sjekke de kommunale folketellingene i Oslo byarkiv. De kommunale folketellingene omfatter årene 1899-1954, og de er fritt tilgjengelig for bruk på lesesalen i Oslo byarkiv. 

 

https://digitalarkivet.no/search/sources?s=adressebøker*&from=&to=&format=all&archive_key=

https://www.oslo.kommune.no/natur-kultur-og-fritid/byarkivet/slektsforskning/

Endret av Grethe Flood
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.