Gå til innhold
Arkivverket

Chris Klungland
 Del

Recommended Posts

Hei

 

men jeg lurte på en ting og det var om du kunne ha hjulpet og finne ut mer om min mormor sin side av slekta og om det går ann og finne den andre siden av slekta der også ?

 

fakta

 

Aslaug  Ruth klungland  (født Ramsland )

Aslaug sin far Rudolf Karl Ramsland  

født 1919
døde 2002
 
Aslaug sin mor  Anna Terese Johnsen
født 1924
døde 1964

 

 Aslaug sin morfar Andreas Johnsen

vet ikke fødsels datoen eller når hun døde

men vet bare at hun fødte Anna Terese Johnsen i 1924

 

Aslaug sin mormor  Lise Johansen

 

Aslaug sin oldemor (på mor sin side) Nelly Haralstad

 

Aslaug sin Oldefar  (på mor sin side)  Tobias Haraldstad

 

Aslaug sin farfar  Rikard Ramsland

 

Aslaug sin farmor Kristiane Fredrikke Amalia

 

så vet vi ikke mer

 

vi tet at Aslaug vokste opp på Ramsland på Spangereid  

 

vi vet at Aslaug har søsken men vi vet ikke om Rikard fikk mer barn enn Rudolf og mormor en til Aslaug fikk noen andre barn enn Anna Terese Johnsen

Endret av chris klungland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hjelpere.

 

Chris Klungland har to brukerprofiler.

 

Det er jeg som har hjulpet Chris.

Det temaet jeg hjalp Chris med er temaet jeg har lenket til.

(Temaet er opprettet på den andre brukerprofilen)

Jeg har også sendt ham noen PM med opplysninger.

 

Så sendte Chris  meg PM med samme tekst som nå har lagt i innlegg 1.

Jeg rådet ham da til å opprette tema på brukerforumet.

 

Håper noen kan hjelpe Chris å finne opplysninger.

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristiane døpt 1883, nr. 6:

SAK, Lyngdal sokneprestkontor, F/Fa/Fac/L0011: Ministerialbok nr. A 11, 1878-1893, s. 52
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20060510050126
 

 

Foreldra til Kristiane i 1900: https://digitalarkivet.no/census/person/pf01037237001094

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Torodd Kinn skrev:

Spørsmål:

Er Tobias Haraldstad far til Andreas, eller til Lise?

Er Nelly Haraldstad mor til Andreas, eller til Lise?

 

Begge er til lise tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vanskelig forklart. kunne dere lagd en oversikt for eks.

far til Aslaug = Rudolf Karl

mor til Aslaug = Anna Terese Johnsen

og videre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, chris klungland skrev:

kunne dere lagd en oversikt for meg ? :)

Hei Chris

 

Prøv om du kan lage en oversikt selv.  Det kan du gjøre veldig enkelt slik som det her:

 

1. Deg selv

2. Din far, 3. din mor

4. Din farfar, 5. din farmor, 6. din morfar, 7. din mormor

8. Din farfars far, 9. din farfars mor, 10. din farmors far, 11. din farmors mor, 12. din morfars far, 13. din morfars mor, 14. din mormors far, 15. din mormors mor

16. så fortsetter du på samme måte med ett tall for hver person.

 

Hvis du for eksempel bare vil ta din mormors slekt så kan du gjøre det slik at du starter med din mormor:

 

1. din mormor

2. din mormors far, 3. din mormors mor

4. din mormors far sin far, 5. din mormors far sin mor, 6. din mormors mor sin far, 7. din mormors mor sin mor

osv. 

 

Du kan kjøpe en anesirkel å skrive inn i for hånd om du vil.  

https://slekt1.com/index.php/om-slekt1/142-alt-om-slekt1/om-nettstedet/1634-gratis-slektstraer-sirkler

 

Men du vil fort oppdage at du har veldig mange aner, det blir veldig mange navn, årstall og steder du må holde rede på og det går ikke uten at du har et sted å skrive det.  Så skaff deg et slektsforskningsprogram så fort som mulig.

Du kan lese om det her:https://www.slektogdata.no/nb/start-med-slektsforskning/slektsprogram/hvilket-slektsprogram-skal-jeg-velge

 

Lykke til!

 

Mvh Lene B

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lene Benedicte Lauritzen skrev:

Hei Chris

 

Prøv om du kan lage en oversikt selv.  Det kan du gjøre veldig enkelt slik som det her:

 

1. Deg selv

2. Din far, 3. din mor

4. Din farfar, 5. din farmor, 6. din morfar, 7. din mormor

8. Din farfars far, 9. din farfars mor, 10. din farmors far, 11. din farmors mor, 12. din morfars far, 13. din morfars mor, 14. din mormors far, 15. din mormors mor

16. så fortsetter du på samme måte med ett tall for hver person.

 

Hvis du for eksempel bare vil ta din mormors slekt så kan du gjøre det slik at du starter med din mormor:

 

1. din mormor

2. din mormors far, 3. din mormors mor

4. din mormors far sin far, 5. din mormors far sin mor, 6. din mormors mor sin far, 7. din mormors mor sin mor

osv. 

 

Du kan kjøpe en anesirkel å skrive inn i for hånd om du vil.  

https://slekt1.com/index.php/om-slekt1/142-alt-om-slekt1/om-nettstedet/1634-gratis-slektstraer-sirkler

 

Men du vil fort oppdage at du har veldig mange aner, det blir veldig mange navn, årstall og steder du må holde rede på og det går ikke uten at du har et sted å skrive det.  Så skaff deg et slektsforskningsprogram så fort som mulig.

Du kan lese om det her:https://www.slektogdata.no/nb/start-med-slektsforskning/slektsprogram/hvilket-slektsprogram-skal-jeg-velge

 

Lykke til!

 

Mvh Lene B

 

 

 

 

tror du har misforstått. tidligere i denne tråden fikk jeg hjelp av Ann-Mary Engum og Torodd Kinn til og finne ut om min slekt lengre bak på min mormor sin side. men de skrev så mye informasjon at det gikk i badel om hvem som er hvem til hvem

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, chris klungland skrev:

tror du har misforstått. tidligere i denne tråden fikk jeg hjelp av Ann-Mary Engum og Torodd Kinn til og finne ut om min slekt lengre bak på min mormor sin side. men de skrev så mye informasjon at det gikk i badel om hvem som er hvem til hvem

Nei, jeg misforsto ikke.  Jeg forsøkte bare å motivere deg til å gjøre jobben selv.  Jeg vet det blir fryktelig mange navn å forholde seg til, derfor er det viktig å sortere og ordne alt helt fra begynnelsen.  

Så om du lager en liste slik jeg viste deg, så går du tilbake fra begynnelsen i alle innleggene fra Ann - Mary og Torodd og henter navnene og skriver dem inn i lista.

Dette kommer du til å klare helt fint selv:)

 

Mvh Lene B

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.