Gå til innhold
Arkivverket

Dåp Gjølstad plads og navn på familien?


AnneG
 Del

Recommended Posts

https://media.digitalarkivet.no/view/9/29

 

hei

vet nå at Johannes Andersen ble døpt på Gjølstad plads (nr 88). 

Vet at hans far het Anders Svenungsen men ser at det står mer på linje 88 som jeg gjerne skulle hatt hjelp med å forstå. Er det noen som kunne hjulpet meg med å tyde det som står av navn og tekst i boksene på linje nr 88 for meg?

 

tusen takk 

mvh

Anne-Grethe Akselsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anne-Grethe Akselsen skrev:

vet nå at Johannes Andersen ble døpt på Gjølstad plads

Han ble vel døpt i kirken, tenker jeg!

 

88 | 1828, 8de Juli. | 1828, 3die Aug. | Johannes Andersen Gjølstad Plads | Ægte | Anders Svenungsen Gjølstad Pl. og Kari Amundsdr. af Bondestand. | Anders Jørgensen Levernæs, Ole Olsen Gjølstad Pl., Ingebor Svennungsdr. Levernæs, Elisabet Andersdr. Lid, Ragnild Svenungsdr. Østbye | Ikke hjemmedøbt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Else

Aller først, beklager sent tilbakemelding. Jeg driver med slektsforskning på kveldene og får ikke vært rask nok med å gi en stor takknemlig hilsen tilbake. Beklager det. Jeg er veldig glad for din hjelp og det bidrar videre til at jeg kommer mer dypere inn i detaljene rundt min familie.

Tusen takk skal du ha for hjelpen. Det var snilt av deg og også veldig rask tilbakemelding.

 

Ønsker deg og alle her på forumet en riktig god dag der dere er.

 

Med vennlig hilsen

Anne-Grethe

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det ser ut som det står løpenr. 88, født 1828 8. juli, døpt 1828 3. august, Johannes Andersen Gjøstad plads, barnet er egte født, far Anders Sveinungsen Gjøstad Pladts, mor Kari Amundsdt. af Boudal født, så listes faddere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.