Gå til innhold
Arkivverket

Olaf Haakensen Født 1881


Anni Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Jeg har nesten gitt opp å finne ut hvem min oldefar var ,selv om jeg har navnet hans og fødselsår. Problemet er at det finnes flere Olaf Haakensen opp som kan være aktuelle. Og da dukker spørsmålet opp,hadde han dobbeltnavn,kan de ha skrevet navnet hans feil? Og da dukker jo et hundretalls varianter opp. Kanskje var det egentlig Ola Haagensen, Oluf Haakensen Ole Haakensen osv. Har de bommet på fødselsåret i kirkeboken da min bestemor ble døpt?

 Jeg har festet meg ved flere aktuelle kandidater men kommer jo ikke videre.  dermed legger jeg saken bort. Holdt på i 18 år nå. Men iblant kommer iveren tilbake og jeg tenker at det må da være mulig å finne utav dette. Slik som nå og derfor spør jeg dere . 

 

Min bestemor Anna Brekke født i Kristiania 20. Desember 1908 og døpt i Gamle Aker kirke Januar 1909. Det er hennes far jeg søker. Altså min oldefar. Har noen et tips så blir jeg glad.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anjaro skrev:

Jeg har nesten gitt opp å finne ut hvem min oldefar var ,selv om jeg har navnet hans og fødselsår. Problemet er at det finnes flere Olaf Haakensen opp som kan være aktuelle. Og da dukker spørsmålet opp,hadde han dobbeltnavn,kan de ha skrevet navnet hans feil? Og da dukker jo et hundretalls varianter opp. Kanskje var det egentlig Ola Haagensen, Oluf Haakensen Ole Haakensen osv. Har de bommet på fødselsåret i kirkeboken da min bestemor ble døpt?

 Jeg har festet meg ved flere aktuelle kandidater men kommer jo ikke videre.  dermed legger jeg saken bort. Holdt på i 18 år nå. Men iblant kommer iveren tilbake og jeg tenker at det må da være mulig å finne utav dette. Slik som nå og derfor spør jeg dere . 

 

Min bestemor Anna Brekke født i Kristiania 20. Desember 1908 og døpt i Gamle Aker kirke Januar 1909. Det er hennes far jeg søker. Altså min oldefar. Har noen et tips så blir jeg glad.

 

 

Kan du legge lenke til dåpen til Anna?

 

 

Kanskje du kan endre til ditt fulle navn? :-)

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna f 20 des 1908,døpt 3 jan 1909.

 

Hva står det bakerst ved dåpen?

 

Står det"Paterniteten ukjendt" ?

 

Nr 4

 

Oslo fylke, Gamle Aker i Oslo, Ministerialbok nr. 14 (1909-1924), Fødte og døpte 1909, Side 1
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070130010310
 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Ann-Mary Engum skrev:

Anna f 20 des 1908,døpt 3 jan 1909.

 

Hva står det bakerst ved dåpen?

 

Står det"Paterniteten ukjendt" ?

 

Nr 4

 

Oslo fylke, Gamle Aker i Oslo, Ministerialbok nr. 14 (1909-1924), Fødte og døpte 1909, Side 1
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070130010310
 

Det står paterniteten erkjent

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anni Jacobsen skrev:

Hvordan endrer jeg navn? Klikker på endre profil men  finner ingen sted jeg kan endre navn

 

Du har klart å endre navnet,ser jeg.

Flott! :-)

 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Berit Knudsen skrev:

Står det ikke også at Anna var født i 1905? Og er det noen som klarer å lese hvor moren var fra?

Anna var født 20 Des 1908 vet jeg med sikkerhet. Moren Turid Brekke var fra Nissedal

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tydet feil i # 3.

 

Paterniteten var erkjent.

 

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annas mor Turid arbeidet ifølge mine papirer som tjenestepike i Cort Adelersgate 2 i Kristiania før hun fødte Anna på Sebbelowske stiftelse.

 

Jeg finner ikke folketellingen for 1908 her på nett men mener hun ankom Cort Adelers gate i Mars 1908,og på spørsmål,hvor hun kom ifra så sto det Tønsberg og må jo da ha truffet Hr Haakensen der og således vært gravid før hun ankom Kristiania, Nærliggende å lete i Tønsberg og omegn.

 

 Det gjør det ikke enklere at min familie sa han var fra Oslo men kunne jo selvsagt være en reisende i arbeid. Spekulasjoner fra meg.

 

I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olaf Haakensen hadde erkjent farskapet.

Har du undersøkt om han betalte underhold for barnet?

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ann-Mary Engum skrev:

Olaf Haakensen hadde erkjent farskapet.

Har du undersøkt om han betalte underhold for barnet?

 

Hvor kan jeg finne utav det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.