Siri Baklid Posted February 14, 2018 Share Posted February 14, 2018 Hei, såvidt jeg klarer å tyde av skannede kilder + tekst i Den norske Rigstidende, ble Ole Olsen Baglie dømt til 6 mnd straffarbeid for overfall og legemsfornærmelse. Saken ble behandlet hos byfogden på Kongsberg, deretter Stiftsoverretten i Christiania og til sist Høyesterett 23.11.1844. Hvor er det sannsynlig at dommen ble sonet, og finnes det i tilfelle fangeprotokoll/annen kilde med informasjon? Mvh Siri Baklid Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Larsen. Posted February 22, 2018 Share Posted February 22, 2018 (edited) Finner en Ole Olsen Baglien i Christiania tukthus, fangeprotokoller rekke III, protokoll nr 5. (1839-1850) side nr. 152 (jeg har bare kopi av registret, så jeg kan ikke si noe om innholdet) sende en mail til statsarkivet i Oslo så kan kanskje de hjelpe med en kopi av innholdet. Tom Edited February 22, 2018 by Tom Larsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts