Gå til innhold
Arkivverket

Norske Lensrekneskapsbøker (publikasjon)


Marianne Holck
 Del

Recommended Posts

Norske Lensrekneskapsbøker (publikasjon) i Digitalarkivet,  inneholder 7 bøker pluss Personregister, Saksregister og Stedsnavnregister. Etter hva jeg kan se mangler imidlertid innholdet i det alfabetisk personregisteret - det er kun tre sider, og de inneholder info om personregisteret og forkortelser. Personregisteret skal vel være med?

 

 

Endret av Marianne Holck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Marianne Holck skrev:

Norske Lensrekneskapsbøker (publikasjon) i Digitalarkivet,  inneholder 7 bøker pluss Personregister, Saksregister og Stedsnavnregister. Etter hva jeg kan se mangler imidlertid innholdet i det alfabetisk personregisteret - det er kun tre sider, og de inneholder info om personregisteret og forkortelser. Personregisteret skal vel være med?

 

Se merknadsfeltet.

 

De skanna dokumentene er kun en dokumentasjon; selve personregisteret er ei Excel-fil (jf. siste avsnitt på side 2) som kan lastes ned. Eller - rettere sagt - kunne lastes ned. Etter at arkivverket.no ble relansert 6. juni 2017 er URLen til nedlastingen ikke lenger gyldig. Så da får vi se om vi kan få fikset det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar. Det hadde vært fint å få det på plass. Både Saksregister og stedsnavnregister fungerer jo soml det skal.

 

Endret av Marianne Holck
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2018 den 9.20, Marianne Holck skrev:

Takk for raskt svar. Det hadde vært fint å få det på plass. Både Saksregister og stedsnavnregister fungerer jo soml det skal.

 

Jeg hadde helt glemt at registeret også er tilgjengelig søkbart: https://www.digitalarkivet.no/search/75/73582

 

I visninga av den skanna dokumentasjonen (https://media.digitalarkivet.no/view/73582/1) finner du lenke til søket ved å klikke på lenkesymbolet (lenke til "kildespesifikt søk") eller ved å klikke på det blåfargede "tabell-symbolet" ytterst til høyre for lenkesymbolet.

 

For øvrig har vi på agendaen at Excel-fila igjen skal bli nedlastbar, for dem som ønsker å bearbeide de søkbare dataene selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

Men det er noe som ikke fungerer som det skal. Når jeg følger lenkesymbolet eller tabellsymbolet fra visningen av den skanna dokumentasjonen, kommer jeg til Søk i ekstraskatt - et annet bilde enn den første lenken din til søkbart register. Søking gir ikke noe resultat.

 

Forhåpentligvis noe som kan rettes opp?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.3.2018 den 17.17, Marianne Holck skrev:

Takk for det.

Men det er noe som ikke fungerer som det skal. Når jeg følger lenkesymbolet eller tabellsymbolet fra visningen av den skanna dokumentasjonen, kommer jeg til Søk i ekstraskatt - et annet bilde enn den første lenken din til søkbart register. Søking gir ikke noe resultat.

 

Forhåpentligvis noe som kan rettes opp?

 

Det har du sannelig rett i. Jeg fulgte lenka fra Finn kilde og la ikke merke til at det var uoverensstemmelser. Jeg har rapportert saken til de som jobber med søkbare data.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.