Gå til innhold
Arkivverket

Kva står om dødfødselen her?


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

24.04.1853 drukna to grannar, Jakob Olsson og Mons Jørgenson Ryssdal i Breimsvatnet i Gloppen, på veg heim frå ei gravferd. Tredjemann i båten berga seg i land.

 

Kona til Mons var tydelegvis gravid; sjå dødfødselen rett til høgre for gravferdsnotatet. Men kva er det denne kludrete presten skriv til slutt, med strek under?

 

SAB, Gloppen Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 8, 1837-1855, s. 297
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070305610244
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom denne saken din flere ganger nå, og irriterer meg grønn over at det var nødvendig for disse prestene å skrive som noen griser.

Men nå har jeg lyst til å foreslå en tyding/oversettelse likevel... 

 

23 Juni attest til distrikslegen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteleg takk for forsøket! Det kan godt hende du har rett, men det er ikkje heilt "DET-var-det-ja"-følelsen...

Ja, ein skikkeleg gris. Kyrkjeboka frå slutten av 1600-talet er tydelegare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

men det er ikkje heilt "DET-var-det-ja"-følelsen...

Det forstår jeg godt. ;-) Hvis du blar litt fremover i kirkeboka, kan du se at presten henviser til "att til dlegen" flere ganger. Det er kanskje derfor jeg syns det står det hos deg også. Det er ikke bare synsing altså. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser eg no når du påviser det. Då trur eg at eg skal slå meg til ro med tolkinga i, og hjerteleg takk!

 

Det er ei lokal tragedie som er bakgrunnen her - den vesle grenda hadde berre tre brukarar;  alle var i båten som gjekk rundt, men berre ein berga seg. Dei hadde vore i ei gravferd, og var få meter frå land då ulykka hende, men det var ikkje så vanleg å kunne symje på denne tida, så då gjekk det som det gjekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er vel det som er "ulempen" med denne forskningen vi driver med her. Man får innblikk i så mange triste og hjerteskjærende skjebner... Hjertesukk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.