Gå til innhold
Arkivverket
Svenn Ruskedal

Hvem var "Bothilde Henriksdtr. Asseim" (1630 -1710) gift 3 ggr. på "Indre Böe" i "Hyllestad/ S. & Fj." ?

Recommended Posts

Svenn Ruskedal
Skrevet (endret)

Hei!

Denne damen "Bothilde" dykker opp i mitt sök etter flere forfedre til en gren i mitt slektstre med hjelp av bygdeböker. Hun giftet sig 1 g. med en "Nils" og hadde 7 barn, g. 2 g. med "Eilif Nilsen Ytre Brekke" og hadde 4 barn og g. 3 g. med "Hans Knutsen" og hadde 2 barn.

I "Brekke" bygdebok under gnr. 50 "Asheim" så finner jeg en lensmann "Henrich Philippusson Assemb" ( mulig fra Kvamsöy skipreide) bruker 1620 - 1663 med kone "Lucie Lauritzdtr." med 3 barn "Philippus", "Frie" og "Peder" födte rundt 1630 -1640 talet, men ingen "Bothilde" er nevnt.

Var "Bothilde" en datter mon tro?

Endret av Svenn Ruskedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svenn Ruskedal

I innlegg nr. 7 står det faktisk nevnt att "Bothilde" skulle vere en datter  til "Henrich Philippusson, men ikke hvilken kilde det henvises til :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Svenn Ruskedal
Skrevet (endret)

I "Brekke" bygdebok b. 3 under gnr. 61 "Ytre Brekke" så finner jeg "Eilif Nilsen" bst. "Indre Böe" der han vart g. m. enka "Bothilde Henriksdtr. Assemb" (1630 -1710), foreldre bonde og lensmann "Henrik P. Assemb" og "Lucie Lauritsdtr."

"Eilif" og "Bothilde" hadde en datter som hette "Lucie" etter mormor.

Skifte på "Indre Böe" den 5 oktober 1700 etter "Lucie Eilifsdtr." mellom hennes mor og 3 helsösken.

Endret av Svenn Ruskedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.