Gå til innhold
Arkivverket

Klokkarbok i privat eige på 1950-talet


Morten Sylte
 Del

Recommended Posts

Eit spørsmål hovedsaklig retta til arkivet i Trondheim.

 

Eg etterspørr om arkivet i Trondheim kjenner til ei klokkarbok som vart skriven i 1729 og 1730 av klokkaren i Vanylven sogn og om den er komen statsarkivet i hende.

 

Bakgrunnen for spørsmålet er at forfattaren Haakon M. Fiskaa har oppgjeve denne protokollen som kjelde då han skreiv "Bygdebok for Vanylven sogn - gard og ætt" (1957). I tida rundt 1957 var klokkarboka i privat eige og eg forsøker å spore kva som seinare hende med protokollen. Ein naturlig stad ho kan ha havna er kyrkjekontoret og seinare statsarkivet i Trondheim. Men dette er uvisst. I følge kyrkjevergen i Vanylven kommune vart det i tida før 2009 innsendt frå kyrkjekontoret ein del gamle protokollar, der det eventuelt kan vere at denne protokollen kan ha vore med. Noverande verge er ikkje kjend med innholdet i den forsendinga. Etter 2009 var der også ei innsending, men der var boka ikkje med.

 

Håpar nokon har mulighet til å sjå litt nærare på dette for meg. Dersom protokollen fortsatt eksisterar, har eg eit ynskje om å få skanna den og eventuelt seinare transkribert den for publisering.

Endret av Morten Sylte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Eg er ikkje Arkivverket.... men lell:

To år med innførsler vert ikkje ei "bok", men heller eit hefte eller nokre ark.

Dersom det eksisterer og er innsendt til Statsarkivet, tippar eg at det er lagt i Sokneprestarkivet Vanylven.

Kanskje med ein informativ referanse i kataogen - og då skulle det vere greitt å finne - eller kanskje ikkje....

Til samanlikning fann eg "Lærarlistene"(1835) i Ulstein  http://folk.ntnu.no/ivarse/avskr/laerarlisterUlstein1835.htm

gøymde i Sokneprestarkivet under tittelen "liste over skulepliktige" (eller noko sånt).

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så langt vi kan se har vi ikke mottatt materialet du etterspør. I følge katalogen for Vanylven sokneprestkontor er det eldste materialet fra 1757, og dette er en kassabok fra fattigvesenet. Så langt vi kan se er kassaboka det eneste materialet fra 1700-tallet i arkivet fra sognepresten. Det øvrige materialet starter på 1820-tallet. Vi kan heller ikke se at materialet finnes i arkivet fra Sunnmøre prosti. I prostiet er det noe materiale fra 1720- og 1730-årene, men det er ikke av relevant art. 

 

Som du ser på digitalarkivet er den eldste ministerialprotokollen fra Vanylven fra 1742, mens eldste klokkerbok er fra 1854. Det fremkommer ikke i oversikten over kirkebøker og sognehistorikk hva som har hendt med eventuelt eldre protokoller. Vi kan derfor ikke si om eldre materiale har gått tapt eller om det finnes hos private. 

 

Med hilsen
Solrun Hommedal

Statsarkivet i Trondheim
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

berre eit kontroll-spørsmål til Statsarkivet:

- er dette ifølgje katalogen - eller har de sett etter i dei ulike mappene i sjølve arkivet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har kun sett i katalogene. Arkivene fra både sokneprest og prost er for omfattende til at vi har kapasitet til å gå gjennom arkivene for å se om det kan finnes eldre enkeltdokumenter. Det kan enkelte ganger finnes dokumenter som er "feillagt" eller som ikke er merket tilstrekkelig, men vi kan normalt stole på katalogene. Katalogene pleier å være forholdsvis gode på overordnet nivå, særlig når det gjelder hvilke perioder vi har materiale fra og hva slags type materiale det er. Vi korrigerer også katalogene de gangene vi blir oppmerksom på feil, enten fra brukere eller gjennom våre undersøkelser. Dersom det er bevart korrespondanse fra rett [eller nesten rett] periode uten at innholdet spesifiseres nærmere i katalogen vil vi ofte se på dette, eller anbefale gjester å komme på lesesalen. 

 

Med hilsen
Solrun Hommedal

Statsarkivet i Trondheim

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og utfyllande svar til både Solrun og Ivar som nærmast stadfester det eg trudde; At protokollen - eller arka om ein vil - ikkje er avsendt til Trondheim. Eg forstår at det kan vere ein muligheit for at papira ligger mellom andre ark, men anser det som meir trulig at etterkomarar etter personen som sat med papira i 1950-åra fortsatt har dette i hende. Om det av ein eller annan grunn ikkje er destruert sjølvsagt.

 

Til Ivar vil eg legge til at eg pga rådet ditt fann den nemnde katalogen på Arkivverket og fikk enno meir svært god lærdom å ta med meg ;-)

 

Igjen, takk for hjelp og gode råd, til begge!

 

Morten

 

PS! Dersom eg finner papira vil eg sjølvsagt gje tilbakemelding om dette.

Endret av Morten Sylte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.