Gå til innhold
Arkivverket
Knut Skorpen

Maren Andersdtr [Agersborg] (død 1836), Rynes, Vefsn

Recommended Posts

Knut Skorpen
Skrevet (endret)

Maren Andersdtr, fødd omkring 1751, var brukarkone på Rynes i Vefsn. I 1801-teljinga er ho gift med Lars Agersborg: https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01058469002660

I skiftet er ho kalla Maren Anna Andersdatter Rynæs: https://media.digitalarkivet.no/sk20090225700331

 

Dersom Maren Anna var døypenamnet, var ho neppe frå Vefsn. Er det nokon som kan hjelpe meg å finne ut kor Lars Agersborg henta kona si frå?

 

 

Endret av Knut Skorpen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

Det eldste barnet var 21 år i 1801. Verken  dåpen til dette barnet eller giftarmålet til Lars og Maren er funne i Vefsn. Det kunne tyde på at dei har gifta seg og fått det første barnet ein annan stad. Men så er det ei lakune i kyrkjebøkene, ved at 1779 manglar. Derfor kan vi ikkje sjå bort frå at dei gifta seg i Vefsn 1779. Men dersom Maren skal vere frå Blåfjellet, må vi sjå bort frå mellomnamnet Anna.
Vanlegvis henta vefsningane ektefelle i heim- eller nabobygda, men familien Agersborg hadde greiner over heile landet, så her vil det ikkje overraske om Maren kjem langvegsfrå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

Maren (Anna) Andersdtr Agersborg på Rynes fekk fire døtre. Tre vaks opp, og av desse vart to gift i Hasselkleiva/Hasselvika i Rissa: Anna Maria f. 1783 og Anna Katrina f. 1794. Kanskje Maren Anna var derifrå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Geir Tverå

Kan legges til at Maren fra Blåfjellet plasseres som brukerkone på Rynes i særbind 7a av Vefsn bygdebok. Mange slektstrær på nettet operer med samme koblingen, men jeg vet ikke hva kildegrunnlaget kan være.

 

På den andre siden er det ikke første gangen det skjer hvis presten ikke har fått med alle døpenavnene ved innførsel i kirkeboka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knut Skorpen

Det er kontakt mellom Rynes-folket og Blåfjell-folket, både når det gjeld fadderskap og seinare flytting, og dersom dette hadde vore vanlege Vefsn-bønder, kunne vi sagt det var overvekt av sannsynlegheit for at Maren Anna var identisk med Maren  døypt 1750 (som vi elles ikkje veit kor det blir av). Eg kjenner ikkje noko arveskifte som kan bevise dette, men kanskje er indikasjonane gode nok til at vi kan rekne med at Maren Anna var frå Blåfjellet.

Det som i dette tilfellet gjer meg usikker, er at  svigerfarfar Agersborg kom frå Danmark via Surnadal og Melhus (som prest), og at det innan borgarskapet var vanlegare å gå vidt i geografien for å finne ektefelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.