Dag Thorsdalen Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Hei! Er det noen som kan hjelpe meg med hvilken kirkebok som dekker Bruflat sogn i 1850? Bakgrunn: Jeg prøver å hjelpe en amerikansk dame med mannens slekt, som vi har mistanke om at kan stamme fra Etnedal. De som kan være hans aner fins i en vaksinasjonsprotokoll fra Sør-Aurdal fra desember 1845, og så er en datter konfirmert i Wisconsin, USA i april 1851. Familien må følgelig ha utvandret i det tidsrommet. Selv er jeg kun kjent i Begnadalen og Hedalen i Sør-Aurdal, men vet at Bruflat sogn i dagens Etnedal kommune t.o.m. 1893 var annekssogn til Sør-Aurdal prestegjeld. Jeg finner ministeral- og klokkerbøker for det samlede Sør-Aurdal prestegjeld inntil 1849, men så splittes de opp på sognenivå, dog uten at Bruflat sogn nevnes. Siden familien ikke nevnes i utflyttingslistene t.o.m. 1849, ønsker jeg også å se på 1850, men vet ikke helt hvilken kirkebok jeg bør kikke i. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Mary Engum Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 (edited) Kirkeboka for Bruflat sokn 1849-1876 gikk tapt våren 1945. https://www.arkivverket.no/slektsgranskning/historikk-for-prestegjeld-og-sogn/prestegjeld-og-sogn-i-oppland Edited March 14, 2018 by Ann-Mary Engum Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag Thorsdalen Posted March 14, 2018 Author Share Posted March 14, 2018 Mange takk for svaret Ann-Mary - selv om det ikke var det jeg hadde håpet på! Da får jeg se om det kan være andre måter å få bekreftet om det er rett familie som er i kikkerten. Ann-Mary Engum 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Mary Engum Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Skrev feil! Skulle være 1849-1876.(ikke 1976) Rettet nå! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dag Thorsdalen Posted March 14, 2018 Author Share Posted March 14, 2018 Da var problemet løst med hjelp av alternative kilder! Ann-Mary Engum 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ann-Mary Engum Posted March 14, 2018 Share Posted March 14, 2018 Ja,så det. :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts