Gå til innhold
Arkivverket

Den kommunale folketeljingi for Bergen 1912


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Den kommunale folketeljingi for Bergen frå 1912 vart transkribert av Statsarkivet i Bergen for minst 20 år sidan.

 

Eg har ein dBase-kopi av denne teljingi, men denne er vanskeleg å nytta til søkeformål, og difor lurer eg på: Kvifor ligg ikkje denne teljingi ute på nettet?

 

Eg takkar so mykje på førehand for svar.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det var forskjellige grunner til at den ikke ble publisert i sin tid

Jeg har nylig fått tak i hele databasen i excel. Planen er å få denne publisert på DA.

Før publisering må jeg gå igjennom de korrigeringer som er notert i papirutgaven vi har på lesesalen og få disse lagt inn i excelfilen. 

 

Konklusjon er at den kommer i løpet av 2018, men jeg kan ikke love nøyaktig når. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva år er det bevarte folketeljingar frå, og er det fleire enn 1912 og 1922 som er transkriberte?

 

Finst det tilsvarande folketeljingar frå andre område i Hordaland og Sogn og Fjordane?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei

For Bergen finnes også en kommunal telling fra 1917. Denne er ikke skannet eller transkribert og det er nok ikke noen umiddelbare planer om å gjøre det heller. 

Se også her https://digitalarkivet.no/content/contribute-censusnum

Ellers kan det jo ligge skjult en og annen folketellingen et sted, men sånn umiddelbart kjenner jeg ikke til noen flere i Hordaland og Sogn og Fjordane

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.