Gå til innhold
Arkivverket

Ekte født eller født utenfor ekteskap ? Hvor ble det av foreldrene Erik Eriksen og Marthe Johansdtr ?


Marie Stephensen
 Del

Recommended Posts

2 timer siden, Marie Stephensen skrev:

Skjermbilde kan enn vel ta og klippe til og laste opp som legge ved filer ? Det håper jeg :-) Har ikke turt å prøve på det, da jeg ennå må lære hvordan jeg gjør de rette tingene  i innleggene her mht linke opp osv....

 

Det er helr rett. Vær oppmerksom på at bildene du klipper kan ofte bli store (kb) og da er det greit å forminske dem før du legger inn. Det finnes mange program, men her er iallefall ett - https://www.photoresizer.com/

 

Forøvrig - stå på - ikke vær redd for å prøve og feile, det er helt greit og mye lærdom i ;-)

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marie Stephensen skrev:

På side 137 står det jeg referer til. Jeg kan ha lest feil, men oppfattet at Erik Eriksen og Marthe Johansdtr ble skilt i 1817. 

Jeg er ennå ikke flink til å få tatt bilde av skjerm og få det lagt inn her, så derfor ble det link med henvisning til siden.

 

Jeg oppfatter det som de ble skilt - legger inn utklipp fra boken du henviser til; Storsve-slekten fra Espa, side 137

Storsve-slekten fra Espa_side 137.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Egil Johannessen skrev:

 

Det er helr rett. Vær oppmerksom på at bildene du klipper kan ofte bli store (kb) og da er det greit å forminske dem før du legger inn. Det finnes mange program, men her er iallefall ett - https://www.photoresizer.com/

 

Forøvrig - stå på - ikke vær redd for å prøve og feile, det er helt greit og mye lærdom i ;-)

 

Hei :-)

 

Tusen takk for tipset og jeg får prøve meg frem litt, før jeg prøver å legge ut noe :-)

 

Takk for det ! Stå på skal jeg, har masse og lære og elsker å lære. Jeg blir nok ikke ekspert i noe, da jeg ønsker å lære om mye forskjellig :-)

Feile kommer jeg til å gjøre mange ganger, så lenge jeg prøver så godt jeg kan, er jeg fornøyd :-)

 

Mvh Marie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Egil Johannessen skrev:

 

Jeg oppfatter det som de ble skilt - legger inn utklipp fra boken du henviser til; Storsve-slekten fra Espa, side 137

Storsve-slekten fra Espa_side 137.jpg

 

Hei igjen :-)

 

Takk for at du legger dette ut !! Jeg også oppfattet de som skilt. Jeg tenker også at, kan det da være Erik Eriksen Raavangen som igjen gifter seg med Eli Christensdtr. etter å ha skilt seg fra Marthe Johansdtr. Ingen umulighet at hun gifter seg opp igjen også da ?

Jeg har ennå ikke funnet igjen den vielsen mellom Erik Eriksen og Eli Christensdtr, men skal lete mer etter den. Jeg husker jeg eliminerte Erik Eriksen Raavangen fordi han giftet seg med en annen, tok derfor ikke vare på notatene jeg gjorde, det var dumt. Men skal søke videre. 

 

Mvh Marie

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.