Gå til innhold
Arkivverket

Trond Einar Solberg Indsetviken
 Del

Recommended Posts

Jeg har flyttet tilbake til mine "røtter" i Julussdalen og trenger hjelp til å finne ut av: når bosatte min familie seg i Julussdalen. Jeg vet at mine oldeforeldre bodde på stedet, min bestemor Beathe er født der den 30 juni i 1889. 
Vennlig hilsen TrondE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TrondE skrev:

Jeg har flyttet tilbake til mine "røtter" i Julussdalen og trenger hjelp til å finne ut av: når bosatte min familie seg i Julussdalen. Jeg vet at mine oldeforeldre bodde på stedet, min bestemor Beathe er født der den 30 juni i 1889. 
Vennlig hilsen TrondE

 

Hei

 

Temaet hører kanskje hjemme på brukerforumet?

Brukernes eget forum)

 

Er dette din bestemor Beate?

 

Beate f 30 juni 1889,hjemmedøpt 30 juni,stadfestet i kirken 18 aug 1889.

Foreldre:Selveier Ole Embretsen Blikberget 1852, og Hustru Oline Olsdatter 1846.

Nr 57.

Hedmark fylke, Elverum i Elverum, Ministerialbok nr. 13 (1880-1890), Fødte og døpte 1889, Side 111
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20070112620595
 

Legg ved lenke til dåpen til din bestemor Beathe når du oppretter tema på brukerforumet.

 

Lag en  informativ om hva du ønsker hjelp til.

"Historie" forteller lite om hvem/hva du ønsker hjelp til å finne.

 

----

 

Les gjerne dette:

 

Kjære nye slektsgransker, det er fint om du leser dette før du stiller spørsmål

 

----

 

Du bør endre visningsnavnet "Trond E" til ditt fulle navn,slik forumreglene krever.. :-)

https://www.digitalarkivet.no/content/change-display-name

 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ann- Mary
Dette er min bestemor, og jeg ser at hun er født i Blikberget og at de bodde der, da blir det å forsøke å finne ut av hvor i Blikberget og når de flyttet til Linnerud. Vi ser Blikberget fra Linnerud i Julussdalen. 

Jeg har skiftet visningsnavn takk for tipset og hjelpen så langt,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Beklagr Ann- Mary at jeg ikke har sagt tusen takk til deg. Jeg har ikke vært aktiv på denne siden da jeg fant den litt vanskelig og uoversiktlig for meg. Jeg har brukt DIS diskusjonsforumet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.