Gå til innhold
Arkivverket

1801 telling


Hans Mhyhre
 Del

Recommended Posts

Hva har skjedd med folketelingene?  Søker etter gard  Ellefsæter* i Hedmark og Ringsaker  og også folk jeg vet var der iføge kirkebok. Det kommer ikke frem noe, bare noe rart jeg ikke har sett der før. Samme problem med 1865.HJELP!!!!!!  Fremdeles sier systemet 9 treff men ingen navn kommer frem. I 1865 kommer det frem mye men helt anderleses enn før, sammen med 1875,UFF. Hvorfor må dere stadig endre på noe som fungerer bra?

Endret av Hans Mhyhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var det før hos meg også men ikke i dag.  så får jeg denne i 1801

Hvis du går til 1801 og søker etter gard  Elle* i Hedmark Ringsaker  så får jeg 9 treff men ingen navn...

Søker jeg på Granerud i samme omsådet får jeg samme biledet og 24 treff men ingen navn og samme hva jeg gjør der kommer jeg ikke bvidere. Hva har skjedd>?

Det er noe galt med 1801 ringsaker.    søkte på garden Gulden på jevnaker i opplsand og da kom nanva på brukeren og de som bodde der.

Endret av Hans Mhyhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hans Mhyhre skrev:

Slik var det før hos meg også men ikke i dag.  så får jeg denne i 1801

Hvis du går til 1801 og søker etter gard  Elle* i Hedmark Ringsaker  så får jeg 9 treff men ingen navn...

Søker jeg på Granerud i samme omsådet får jeg samme biledet og 24 treff men ingen navn og samme hva jeg gjør der kommer jeg ikke bvidere. Hva har skjedd>?

Det er noe galt med 1801 ringsaker.    søkte på garden Gulden på jevnaker i opplsand og da kom nanva på brukeren og de som bodde der.

 

Kan du poste lenker til trefflistene dine, slik at det er mulig å se nøyaktig hva du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://digitalarkivet.no/census/search/1801?fornavn=&etternavn=&kjonn=&familiestilling=&sivilstand=&yrke=&fodselsaar=&alder=&ny_husholdning=&merknader=&bosted=elle*&bydel=&gaardsnummer=&area[]=2102

 

Søker i 1801 etter gard  Elle*  Østlande, Hedmark, Ringsaker       det kommer ikke frem noen navn på de som bor der.

Samme hva jeg gør så kommer jeg ikke videre. Vi er flere som har prøvd det samme, også prøvd navn  og et annet gardsnavn i Ringsaker.

Endret av Hans Mhyhre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke er bare lille meg som klager.  Søkte etter Gulden på Hadeland i Oppland, det fungerete,  Prøvde også noe i Wang Hedmark som også fungerte...

En annen ting er at i 1865 er lista som kommer opp men små bokstaver  så en må klikke på  Vis liste for å få frem det som kom automatisk før.  1875 , 1900 og 1910 er som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint med lenkene til trefflistene! Da er det ganske åpenbart et eller annet som ikke fungerer som det skal, så jeg flytter spørsmålet til Spørsmål om transkribert materiale, så får noen som har greie på dette se på det så snart som mulig til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har jeg sett på dette mandag formiddag, og nå ser det ut som det er i orden? Eller er det fremdeles feil der ute hos dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.