Gå til innhold
Arkivverket

Hans Aslesen og Karen Pedersdatter sitt bryllup


Nina FoståsBråthen
 Del

Recommended Posts

Jeg står skikkelig fast på Hans Aslesen sin far Axel eller Asle til fornavn.

Han skal ha kommet fra Modum, men greier ikke å tyde hva som står under ekteskapet til sønnen Hans Aslesen.

Nr 33

https://media.digitalarkivet.no/kb20061114030108

 

En som tidligere holdt på med slektsforskning i familien og i følge håndskrevne notater etter han, er Hans er født i Lommedalen, døpt i Hasle kirke tror jeg (leter veldig etter dåpen.  Han er født 1835, dersom alder under ekteskapet stemmer.)

 Det står Vefsrud på bosted under ekteskapet med Karen.

Han har søsknene: Maren Aslesdatter. Men heller ikke henne har jeg greid å finne noe sted.

 

Håper noen kan hjelpe meg litt videre og med tyding av det eneste dokumentet jeg har greid å finne.

Om noen kan finne dåpen til Hans, kunne jeg kanskje greid å finne navnet på moren også ;)

 

Mvh Nina

 

Endret av Nina FoståsBråthen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Hans Aslesen (24år) har fødested Vefsrudeie  og oppholdssted  Hævigeje. Hans far het Asle Hansen

Karen Pettersdatter (19år) har fødested Ringieie   og oppholdssted  Lækkeberg. Hennes  far het Peter Pedersen,

 

 

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Aslesen er konfirmert i Asker i 1853.

Nr.30

Hans Aslesen Haga døpt i Lier 5 mars 1838.

Foreldre Asle Hansen og hustru Sørine Olsdatter  under Wefsrud i Sylling.

SAO, Asker prestekontor Kirkebøker, F/Fa/L0009: Ministerialbok nr. I 9, 1825-1878, s. 173
Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061114040098

 

Vil du ha hjelp til noe videre bakover legg inn ett spørsmål i brukerforumet.
 

 

Endret av Leif B. Mathiesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, tusen veldig mange takk. Jeg har stått fast på disse her fryktelig lenge. Da skal du se at det er mulig å komme litt videre.

Dette var til veldig stor hjelp.

Jeg skal legge inn i forumet dersom jeg igjen strever med å komme videre.

 

Mvh Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.