Gå til innhold
Arkivverket

Kjøretøy, veteranbiler, bilnummer


Dag Jarnøy
 Del

Recommended Posts

Jeg har tidligere vært inne i register for kjøretøy på 1920 - 1930 tallet, men nå klarer jeg ikke finne hvor det var. 

Jeg fant noen linker på NVK som ikke virket. Finner ikke noe på Nasjonalbiblioteket.

Det ble lagt ut noe her i DA i forbindelse med juletider for et par år siden. Noen tips?

 

Dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Egil Johannessen skrev:

 

Primært Oslo og Akerhus, A og C skilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dag Jarnøy skrev:

Det ble lagt ut noe her i DA i forbindelse med juletider for et par år siden.

 

Jeg husker også dette, men tok aldri vare på lenken til registeret - får se om vi kan finne innlegget....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart, for jeg finner Bokhylla under Meny.

 

Torbjørn. Jeg misforsto deg. Trodde du mente at den var lagt ned for godt.

Men, heldigvis det er den ikke.

Endret av Berit Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPS: Jeg åpnet og lastet ned PDF fil for 1929 og 1935. Lagret de på PC. Når jeg åpner PDF fil og trykker søk legges bildedokument som søkbart dokument. Det tok en del minutter, men nå har jeg 2 søkbare dokumenter på PC og kan søke på navn, bilmerke mm. Dette var fint. Når de andre kan lastes ned skal jeg ta med dem også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lastet ned 1927, 1929 og 1935 som PDF filer. De andre f.eks 1922 og 1930 finner jeg ikke noe sted de kan lastes ned.

Er det noe som er fjernet eller gjør jeg noe feil.

Det kan leses på nett som Web dokument, men kun en side av gangen og ingen søkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.