Gå til innhold
Arkivverket
Innaktiv

Slettet

Recommended Posts

Innaktiv
Skrevet (endret)

Tråden er slettet.

Endret av Mathias Beyer
Orker ikke slik som dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
Skrevet (endret)
8 timer siden, Mathias Beyer skrev:

Johan Andreas Selmer ble født i Solum 30/12/1834 og dødt samme sted 11/1-1835.

Du mente vel døpt ;-)

Alltid greit å legge ved lenker Mathias ;-)

MIN og Kl Bok, # 17 i begge

Telemark fylke, Solum, Mælum, Kilebygda i Solum, Ministerialbok nr. I 5 (1833-1843), Fødte og døpte 1835, Side 14, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20051005030016

Telemark fylke, Solum, Mælum, Kilebygda i Solum, Klokkerbok nr. I 2 (1834-1848), Fødte og døpte 1835, Side 13, Brukslenke for sidevisning: https://media.digitalarkivet.no/kb20061207060328

Endret av Egil Johannessen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Innaktiv

Takk for å påpeke min skriveleif! :)

Lenke, joda men jeg så ikke behovet for de i denne sammenheng :)

mvh

Mathias

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
Skrevet (endret)
6 minutter siden, Mathias Beyer skrev:

Lenke, joda men jeg så ikke behovet for de i denne sammenheng :)

Ikke? Hva står det f. eks mellom Ungkarl og Studerende?

Det er alltid interessant og en hjelp for de som skal hjelpe å se originalkilder ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Innaktiv
Akkurat nå, Egil Johannessen skrev:

Ikke? Hva står det f. eks mellom Ungkarl og Studerende?

Som du allerede har sett så vet jeg ikke det, ei heller han som har gjort denne jobben :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Egil Johannessen
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Mathias Beyer skrev:

Som du allerede har sett så vet jeg ikke det, ei heller han som har gjort denne jobben :)

Mitt poeng; nettopp ved å legge ut originalkildene så kan andre se på dette og kanskje komme med forslag og jeg gjentar; det er alltid interessant og en hjelp for de som skal hjelpe å se originalkilder ;-)

Du bør legge det til tydeforumet også :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen

"Han som har gjort jobben" er nok undertegnede, og jeg finner det litt underlig at heller ikke det er verdt å nevne.

Jeg har skrevet av dåpen slik fra ministerialboka (avskriften finnes her):

Født 30.12.1834: Johan Andreas Selmer uægte, foreldre gift kone Anne Olsdatter Klovholt og opgiven Barnefader Ungkarl [...] Studerende Selmer af Christiania, hendes 1ste Leiermaal. Faddere: Marthe Kirstine Klostertangen, Aavet Karine Klovholt, Abraham Klovholt, Peder Skjelbred, Halvor Christ. Skjelbred, Mathias Pettersen Gravklev, Abraham Tostensen Gravklev.

Det partiet som jeg har valgt å hoppe over er skrevet utrolig smått og gnidrete, og jeg fant vel at for mitt formål var det ikke verdt å kaste bort tid på. Trolig er det noe av det samme som kommer klart fram i klokkerboka (som jeg også for øvrig tydet på sparket for OP).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Innaktiv
1 minutt siden, Leif Biberg Kristensen skrev:

"Han som har gjort jobben" er nok undertegnede, og jeg finner det litt underlig at heller ikke det er verdt å nevne.

Jeg har skrevet av dåpen slik fra ministerialboka (avskriften finnes her):

Født 30.12.1834: Johan Andreas Selmer uægte, foreldre gift kone Anne Olsdatter Klovholt og opgiven Barnefader Ungkarl [...] Studerende Selmer af Christiania, hendes 1ste Leiermaal. Faddere: Marthe Kirstine Klostertangen, Aavet Karine Klovholt, Abraham Klovholt, Peder Skjelbred, Halvor Christ. Skjelbred, Mathias Pettersen Gravklev, Abraham Tostensen Gravklev.

Det partiet som jeg har valgt å hoppe over er skrevet utrolig smått og gnidrete, og jeg fant vel at for mitt formål var det ikke verdt å kaste bort tid på. Trolig er det noe av det samme som kommer klart fram i klokkerboka (som jeg også for øvrig tydet på sparket for OP).

Vel, nå er det ikke alle som liker å bli "sitert" og hadde jeg gjort det hadde vel det også vært feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen
Skrevet (endret)
5 minutes ago, Mathias Beyer said:

Vel, nå er det ikke alle som liker å bli "sitert" og hadde jeg gjort det hadde vel det også vært feil :)

Her tror jeg at du tar litt for mye for gitt. Jeg blir provosert av at andre tar for seg av mitt arbeid uten å nevne opphavsmann. Du skal ikke regne med at det er like enkelt å få hjelp neste gang du spør.

Endret av Leif Biberg Kristensen
typo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tore S. Falch

"Orker ikke slik som dette" !!???

Her har du faktisk fått litt hjelp allerede, og med litt mer ydmykhet ville du helt sikkert fått mere.

Jeg hadde faktisk et tips til deg, men hvis du ikke orker, lar jeg det være.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Innaktiv
1 time siden, Leif Biberg Kristensen skrev:

Her tror jeg at du tar litt for mye for gitt. Jeg blir provosert av at andre tar for seg av mitt arbeid uten å nevne opphavsmann. Du skal ikke regne med at det er like enkelt å få hjelp neste gang du spør.

Tar for seg? dette er faktisk noe du ga fra deg helt frivillig og du fikk ett stort takk for hjelpen. Om du er så kiin på å få navnet ditt her så må du gi beskjed når du frivillig gir fra deg arbeid. Jeg deler mitt arbeid med alle som vil, jeg ser til stadighet at mitt arbeid er kopiert til andre websider uten at jeg bryr meg katten om det! Det var liksom ikke slik at jeg tok æren for arbeidet slik du langt på vei antyder her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Leif Biberg Kristensen

Du har i denne tråden gitt et skoleeksempel i hvordan man oppfører seg for å ikke få hjelp. For min del er denne diskusjonen avsluttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Innaktiv

Stakkars liten....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.