Gå til innhold
Arkivverket

Til Lars Øyane


Ivar Moe
 Del

Recommended Posts

Arkivskaber: Danske Kancelli. Arkivserie: Seddelregistratur 20: Danske Kancelli. Indkomne breve og indlæg vedr. Norge, Island, Færøerne og Grønland

image.thumb.png.222ece59a3e55c56ad523c52845ea03f.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar for nye spennande innlegg!

 

Denne siste saki frå innlegg #328 må eg førebels lata liggja.  Eg er usikker på kven denne futen Oluf Nielsen kan ha vore...

 

Når det gjeld dei tre sakene frå innlegg #327 som gjeld Luster og Hafslo, har eg kontroll på dei alle, MEN Iver Christenson Beim som døydde i 1879, hadde òg ein bror Johannes, som eg saknar, og eg har lagt ut eit nytt tema som gjeld han:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/226952-johannes-christenson-beim-fødd-i-hafslo-1815-konfirmert-1830-forsvinn-sporlaust-men-truleg-avliden-før-1879-lagnaden-hans-kan-henda-til-nordland/

 

Til sist har me Mons Jensson Heltgne frå innlegg #326.  Eg har i alle år rekina Mons som den første «emigranten» til Amerika, for i Amsterdam vart han nok ikkje verande so lenge.  Eg syner til følgjande tema som eg svært gjerne skulle hatt meir hjelp til å kasta ljos over.  Kanskje du, Ivar, har tips å komma med?

 

https://forum.arkivverket.no/topic/222668-mons-jensson-heltne-fødd-i-luster-1756-sjømann-og-første-emigrant-til-amerika-herifrå-på-1790-talet-skal-ha-sete-i-engelsk-fangenskap-i-british-guyana-i-1796-kvar-vart-han-av-ei-kjempeutfordring/?tab=comments#comment-1883696

 

Sjå ogso dette emnet der eg bad om hjelp til å tyda ein tekst frå dette skiftet frå 1796; kanskje du Ivar har høve til å gjera noko med dette?

 

https://forum.arkivverket.no/topic/222688-hjelp-til-tyding-av-brev-om-sakna-erving-i-vestindien-1796/

 

Ein ny kjempetakk til Ivar som alltid veit å komma med nye spennande utfordringar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge disse fra Bergen adresse.....

Denne fra 29.08 . 1789  og den over fra 31.03. 1792

Tar forbehold om at de kan ha blitt lagt ut her tidligere

image.png.3fd3944163be5a30b960706d0591e6d7.png

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn Ola har forfedre fra den plassen ho derre syngedama Aaberge kommer fra. Derfor liker jeg denne tråden.

 

I tilleg flytta dattera til naboen min og gifta seg i Eivindvik  og gifta seg med lensmann Flåm. i nyere tid. 60-70 tallet.

 

Veldig bra dette

 

Takk Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar og Odd for nye interessante innlegg!

 

Med omsyn til innlegg #330 so kan eg fortelja at den nemnde Rannei Eriksdotter vart døypt i Luster 22.2.1748.  Ho var tenestejente i Nordfjord i mange år, mellom anna i Innvik, men flytte heimatt før 1801 og vart gravlagd frå Bolstad i Luster 29.1.1804, ugift.

 

Og Johannes Torgersen ved porselensfabrikken har vore debattert i Brukarforum før, ei spennande ætt, som eg har henta fram att i kveld:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/211796-johannes-torgersen-thorkildsen-1745-1800-frå-luster-til-københavn-porselensarbeidar-huslyden-hans/?tab=comments#comment-1899590

 

Når det gjeld innlegg #331, so har eg full kontroll på Knut Kjøstelson og dotteri hans i Bergen.

 

Derimot er skiftet etter Peder Pederson Leirdal interessant, for denne sonen Lars som vert etterlyst, forsvinn for meg!  Og har lagt ut eit eige tema om denne saki, so får me vona at ein eller annan greier finna han att?

 

https://forum.arkivverket.no/topic/226990-lars-pederson-1742-frå-leirdalen-i-luster-busett-i-bergen-1789-men-kva-skjedde-med-han-var-han-kan-henda-gift-døydde-han-før-1821/

 

Og so til innlegg #332, Nils Tollefson Yttri.  Om han er det vel ikkje so mykja å seia, men eg er alltid på leiting etter nye detaljar, og har difor teke denne saki opp som eige tema:

 

https://forum.arkivverket.no/topic/226992-nils-tollefson-yttri-1756-1812-gardbrukar-i-evenes-i-nordland-på-1780-og-1790-talet-kva-gard/

 

Ein ny kjempetakk til Ivar for nye spennande og inspirerande  innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar for eit nytt interessant innlegg!

 

Hans Pederson frå Vågå dreg eg diverre ikkje kjensel på hjå meg, so om han var innom Luster, ser det ikkje ut som om han sette spor etter seg her...

 

Når det gjeld Sølfest Asbjørnson «Vandet» (1796-186?), so gifte han seg i Luster i 1823 og budde som husmann ved Vatnet under garden Eide til han og kona i 1860 utvandra med sonen Asbjørn (1828-1887) til Vernon Co., WI.  For meg ser det ut som om Sølfest slepte fri so å seia med ein gong...?  Den einaste «pausen» i barneflokken hans var mellom Anna i desember 1824 og Asbjørn i mai 1828.  Kan han ha sete i varetekt på den tidi?  Neste barn var Ole i mars 1831.

 

Ein ny kjempetakk til Ivar for spennande og inspirerande innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar for innleggi frå sist sundag.  Det er alltid interessant å følgja litt med på kva som «rørte seg» i bygdi so langt attende.  Her var det for meg særleg interessant å få greie på at den danske bakaren i Solvorn, Jørgen Andersen, leigde bort bakeriet sitt.  Han kom til Solvorn som bakar kring 1854 og budde der til han døydde i 1872.  Eg trudde han hadde drive bakeriet heile tidi utan avbròt...

 

Eg gler meg til neste oppslag og takkar på ny for interessante og utfordrande innlegg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Lars

 

Ser at du leter etter Sølfester folk

 

Har en Sølfester Johnsen  1762.1822   i Ervik , Trondenes

 

gm Anne Iversdtr

 

barn Johan       1818

 

Sølfester J. ER IKKE oppført med fødselsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Odd for siste innlegget!

 

Kan henda hugsar eg feil, men var me ikkje borte denne Sølfest Johnson ein gong før.  Ikkje alt som kryper og går med namnet Sølfest er fråm Sogn, og i dette tilfellet trur eg eg kan seia ganske so sikkert at denne karen ikkje er nokon sogning.  Me har høvande Sølfest Johnson mellom anna fødde på Lesja i 1761 og i Jondal i Hardanger i 1766.  Kanskje finst det ogso andre gode «kandidatar»...?

 

Men det er viktig å vera vaken, og rett som det er, so treff ein spikaren midt på hovudet!

 

Ein ny kjempetakk for interessante innspel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse

 

Det var jaggu mange fra samme distrikt som emigrerte med samme skip. Utrolig

http://www.norwayheritage.com/p_list.asp?jo=1219

 

Civil war soilder names

http://civilwar.vesterheim.org/l/lee/

 

Fra 1734

Udgangne Forordning angaaende Dend g...(?) Officererne efter dags giør. Datert Fridrichsberg Slot d/en 24 Februarij A/nn/o 1734. 1. Mad/a/me Elsebeth Uhrdahl S/a/l/ig/ Her/r Søfren Lems Efterleverske udgivne Skiøde tillige med Lau Værge Sorenschriver over Indre Sogn Georg Burchard Jersin underskreven paa gaarden Sande af Landskyld 1 Løb Smør 1 Faar og 2 pund 6 Merker Fisk til Sin Søn Ludvig Lem. Datert Qvalen d/en 1 Junij A/nn/o 1734.

 

 

 

Endret av Ivar Moe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at denne karen heller ikke er en av dine.

 

Han er fra Øystese.Du har før leita etter Brigt og Jørund folk

 

Brigt Jørundson  5.08.1898-16.01.1991

 

foreldre

 

Jørund Brigtson og  Synneva Larsdtr. fra Fykse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar og Odd for nye innspel.  Med omsyn til Øystese skal du til (framleis) nabofylket til Sogn - Kvam i Hardanger...  Brigt er eit typisk namn derifrå.  I Sogn nytta ein òg Brigt, men der er det konsekvent nytta som ei avstutting av Ingebrigt -  søster til oldefar min var til dømes gift med «Måtta-Brigten».

 

Når det gjeld passasjerlistene som Norway Heritage har lagt ut, so er der tusenvis av sognanamn.  Eg har eit par gongar freista kontakta Norway Heritage for å få i gong eit samarbeid for å «analysera» desse listene og identifisera dei personan som står der.  Dei fleste indresogningane kjenner eg att likevel, men ei samla base hadde vore kjekt for oss alle å kunna jobba med.  MEN, eg får aldri svar når eg skriv til dei...  Kanskje lyt eg sjølv transkribera listene frå Norway Heritage (det tek tid...!) og satsa på eit dugnadsprosjekt for å få dette til?

 

Soldatlistene frå den amerikanske borgarkrigen kjenner eg godt til gjennm samarbeid med Vesterheim.

 

Ein ny kjempetakk for interessante innspel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til varfor siste innlegg.

 

Jau, denne hendingi kjenner eg godt til, og her er kva eg har skrive om denne huslyden på husmannsplassen på Berget under Stokkanes i Luster:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Anfind Christopherson Stokkenæs, frå Bøen under Haganes, vart døypt 22.1.1797 og gifte seg i Luster 18.6.1840 med Ragnhild Jacobsdotter frå Fet i Hafslo.  Ho vart døypt i Hafslo 6.8.1797.  Anfind og Ragnhild rydda plassen på Berget tidleg i 1840-åri og vart både første og siste husmannsfolki på denne plassen.  Under eit ufyseleg uvêr natti frå 8. til 9.12.1873 vart nemleg stova på plassen og det meste av jordi ikring rivne bort i ei jordskrede og hamna på fjorden.  Både Anfind og Ragnhild miste livet.  Ingen fekk sidan hug på å byggja opp att denne plassen.  Anfind og Ragnhild fekk ei dotter som, etter kva det vert sagt, skal ha sett på ulukka frå hi sida av fjorden:

 1. Kari Anfindsdotter (1841-1928), vart gift med gardbrukar Ole Christopherson på Høyeim nedre, Høyeim (bnr. 5) (1837-1910).

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Det var naturkrefter det...

 

Ein ny kjempetakk til Ivar for framhenting av gamle interessante hendingar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ivar for nye utfordrande og interessant innlegg.

 

Eg kjenner ikkje detaljert til dei sakene som er refefert i desse innleggi, men personane er vel kjende...

 

* Hans Sjurson Dalsøren (1821-1896) levde ugift i Luster og kom på legd

 

* Ole Sjurson Dalsøren (1818-1853) var gift og budde i Luster - ein son hans, Sivert Olsen, forsvann som sjømann og er opphavet til dette emnet i Brukarforum:

https://forum.arkivverket.no/topic/223706-syvert-olsen-1837-sjømann-frå-luster-gift-i-kristiansand-men-kvar-vart-det-av-han-og-kva-med-kona-og-borni-ei-sørlandsutfordring/?tab=comments#comment-1894832

 

* Peder Pederson Belgen (1817-1866) var ei tid husmann på Kvalsbrui under Kvale i Luster, men utvandra til Amerika i 1865 - har stor etterslekt.

 

* Hermund Olson Tandle (1788-1849) yngste son av bonden på Tandle i Luster, vart sjølv husmann i Sagaviki under Feigum i Luster - var gift og hadde born.

 

* Anders Andersson Tandle (1788-1861) var husmann på Slottet under Tandle - var gift og hadde born - ein son hans forsvin sporlaust i Amerika:

 

** Anders Andersson Tandle (Jr), (mori heitte Ragnhild), fødd i Luster 6.4.1868, utvandra i 1866, men kvar kan han ha gjort av seg der borte???

 

* Christopher Andersson Tandle (1793-1846) var brorson av ovannemnde Hermund Olson og var gardbrukar på Tandle i Luster..

 

Ein ny kjempetakk til Ivar for å henta fram slike saker frå gamle aviser.

 

PS: Om nokon er i stand til å gjera tilføyingar i ættetavla til Sivert Olsen i Kristiansand eller til Anders Andersson Tandle i Amerika, vill eg vorte svært glad!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Arkivverket - Renathe-Johanne Wågenes locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.